Metodická príručka vytvorená Európskou komisiou je určená pre žiačky a žiakov vo veku 6 až 9 rokov (1. cyklus). Jej cieľom je pomôcť učiteľkám a učiteľom venovať sa otázke rodových stereotypov prostredníctvom veku primeraných rozmanitých aktivít (spolu je ich až 22).
Hlavným cieľom aktivít je uvedomiť si, že povolania nie sú rodovo podmienené, môžu ich vykonávať ženy aj muži. Aktivity rozvíjajú u žiakov aj viaceré životné zručnosti (spoluprácu, kreativitu, inovatívnosť, komunikáciu a pod.)
Vzdelávacie aktivity sú rozdelené do nasledovných okruhov:
Rodové stereotypy
Vzdelávacie aktivity zamerané na rôzne rodové stereotypy a preskúmanie toho, do akej miery a či vôbec sú školy oslobodené od stereotypov.
Práca
Vzdelávacie aktivity skúmajú, do akej miery sú rodové stereotypy prítomné vo svete práce. Ako ľudia robia dôležité rozhodnutia o svojom budúcom povolaní a ako tieto rozhodnutia ovplyvňujú ich budúcnosť a osobnostný rozvoj? Témou je aj prístup k vyváženému vzťahu medzi pracovným a súkromným životom, tovarom a službám.
Doprava
Rodová rovnosť na príklade súčasných povolaní v sektore dopravy. Aktivity ponúkajú možnosť oboznámiť sa s perspektívou budúcich povolaní v doprave, ako aj s kvalifikáciami, ktoré si také povolania budú vyžadovať.