Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
Cieľom výchovy a vzdelávania na základnej škole je u žiakov rozvinúť environmentálnu gramotnosť, pričom by na konci 3. cyklu mali byť žiaci schopní:
Dôležitosť environmentálnej gramotnosti reflektuje štátny vzdelávací program už vo svojej úvodnej časti, kde je uvedené, že vzdelávanie pre 21. storočie sa má vyznačovať aj zodpovednosťou za udržateľnosť života na Zemi (zelená škola). Na základe profilu absolventa by mal žiak byť po absolvovaní základného vzdelávania spôsobilý konať v súlade s hodnotami smerujúcimi k ochrane životného prostredia a udržateľného života.
Aby sa environmentálna gramotnosť v základnom vzdelávaní skutočne rozvíjala, boli jej obsahy integrované do vzdelávacích štandardov jednotlivých vzdelávacích oblastí vo všetkých vzdelávacích cykloch. Najväčší dôraz na environmentálnu gramotnosť badať vo vzdelávacích oblastiach Človek a spoločnosť a Človek a príroda. Rozpoznateľná je však aj v ostatných vzdelávacích oblastiach.
Program inovačného vzdelávania poskytuje pedagógom inšpirácie k tvorbe a realizácii environmentálnych aktivít . Absolvent programu vzdelávania dokáže navrhnúť a realizovať plány/projekty výchovnovzdelávacej činnosti v oblasti environmentálnej výchovy a posúdiť ich prínos pre rozvoj environmentálnej gramotnosti (kompetencií k udržateľnosti) detí a žiakov .
Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
Zmeny pre lepšie vzdelanie prebiehajú v súlade so schváleným Plánom obnovy a odolnosti.
Ministerstvo zároveň dbá na ochranu finančných záujmov EÚ a bojuje proti podvodom, korupcii, konfliktu záujmov a dvojitého financovania a bude vykonávať kontroly so zameraním na tieto najzávažnejšie nezrovnalosti.