Kritické myslenie je nutné chápať ako zručnosť. Toto upozornenie je nutné vždy, keď sa človek odhodlá rozmýšľať nad rozvojom kritického myslenia. Nejde o vedomosť, ktorú si treba pamätať, alebo o vlastnosť, ktorú ľudia jednoducho majú. Toto rozlíšenie je potrebné „vyčistiť“ hneď na začiatku hlavne preto, aby sme si uvedomovali, ako s jeho tréningom pracovať. Rovnako ako varenie, jazda na bicykli alebo kreslenie, kritické myslenie je niečo, čo konkrétnymi cvikmi môžeme trénovať.
Všetky metódy tréningu kritického myslenia by mali mieriť k týmto kategóriám. Situáciu nám zľahčuje fakt, že ich prítomnosť nachádzame vo všetkých oblastiach vied. Preto je pri troche snahy možné kritické myslenie ako také trénovať na rôznych vyučovacích predmetoch.
Na rozvoj kritického myslenia u žiakov sú vhodnou pomôckou aj metodické materiály, ktoré vznikli v rámci projektu Akcia Zet v Slovenskej národnej galérii (SNG) v spolupráci s Jakubom Kobelom, lektorom Akadémie kritického myslenia.
Predkladané aktivity sú zamerané na schopnosť konštruovať a rozlišovať argumenty ako hlavný predpoklad kritického myslenia a túto tému prepájajú aj so súčasným umením. Cieľom navrhovaných aktivít pre prácu na vyučovaní je prejsť základnými krokmi správnej argumentácie. V druhej časti sa nachádzajú rozširujúce aktivity, ktoré vychádzajú z obsahu diel súčasného umenia. Materiál tematicky nadväzuje na učivo dejepisu, občianskej náuky, výtvarnej výchovy a umenia a kultúry, ale možno ho využiť aj na ďalších vyučovacích predmetoch.
Trénovať kritické myslenie si žiaci môžu aj prostredníctvom úloh v pracovných zošitoch pre 6. – 7. ročník, 7. – 9. ročník ZŠ a stredné školy, od autora vyššie opísaných metodických materiálov.