Ako učitelia vo formálnom vzdelávaní na školách sa môžeme v mnohom inšpirovať aj od pracovníkov s deťmi a mládežou v neformálnom vzdelávaní, ktoré prebieha v rôznych záujmových kluboch, spolkoch či v rámci mládežníckych výmen.
Preniesť prvky neformálneho vzdelávania do škôl je možné napríklad prostredníctvom využívania hier a aktivít, ktoré majú potenciál zlepšovať fyzickú a duševnú pohodu žiakov (wellbeing), rozvíjať tímovú spoluprácu, prelamovať ľady, posilňovať participáciu či pocit spolupatričnosti (rozvíjať sociálnu a emocionálnu gramotnosť).
Bohatým zdrojom takýchto hier a aktivít sú aj metodické príručky Do Európy hrou I. – IV., ktoré vydala niekdajšia IUVENTA (v súčasnosti Odbor podpory neformálneho vzdelávania v NIVaM).
Príručky obsahujú námety na stovky aktivít a hier, ktoré sú rozdelené do kategórií podľa účelu: zoznamovacie aktivity, energizéry, aktivity na rozvoj tímovej spolupráce, hodnotiace aktivity a pod.
Aktivity je v škole možné využiť napr. počas triednických hodín, ranných kruhov, na začiatku školského roka s novou triedou, v tematických dňoch, na školských výletoch, v škole v prírode alebo v prípade potreby aj priamo na vyučovacích hodinách (energizéry).