UČENIE REŠPEKTUJÚCE ROZMANITOSŤ

Ilustračný obrázok práce v triede

Učenie rešpektujúce rozmanitosť žiakov prispieva k pozitívnemu a harmonickému prostrediu pre všetkých. Inklúzia je proces, ktorý zabezpečuje, že všetci žiaci, bez ohľadu na ich schopnosti, pôvod, kultúru alebo sociálne postavenie, majú rovnaké príležitosti na učenie a rozvoj.

Výsledky výskumov ukazujú, že naši žiaci prežívajú v školách pocity šťastia v menšej miere ako v iných krajinách, že stúpajú problémy detí a mládeže v oblasti duševného zdravia a podľa najnovšej správy Štátnej školskej inšpekcie skoro polovica žiakov prežíva v škole nervozitu, úzkosť a stres. Medzinárodné testovania naznačujú, že spôsob, akým sa u nás so žiakmi pracuje, neprináša ani očakávané výsledky v rozvoji kľúčových gramotností. Je nesporné, že naše školy potrebujú zmenu. Inkluzívne vzdelávanie je z tohto pohľadu veľkou príležitosťou.

SPRIEVODCA

Sprievodca k tvorbe inkluzívnej praxi prináša inšpiráciu, ako prispôsobiť výučbu rozmanitým potrebám žiakov
a žiačok. Vysvetľuje inkluzívne prístupy v triede a ponúka konkrétne príklady
a stratégie pre prax.

Prináša impulzy na prehodnotenie zaužívaných postupov a inšpirácie, ako vytvárať prostredie, kde sa bude každé dieťa cítiť bezpečne a motivovane.

PROGRAMY INOVAČNÉHO VZDELÁVANIA

Personalizované vyučovanie v praxi

Program vzdelávania je zameraný na aplikáciu postupov personalizovaného vyučovania do vyučovacieho procesu. Učiteľ sa naučí plánovať vyučovacie jednotky a úlohy pre žiakov podľa princípov personalizovaného prístupu, uplatniť metódy a techniky personalizovaného vyučovania vo výchovno-vzdelávacom procese, poskytovať spätnú väzbu žiakom a reflektovať vlastné pedagogické pôsobenie.

Vzdelávanie je v rámci podkategórie “učiteľ strednej školy” určené len pre učiteľov stredných škôl, ktorí vyučujú žiakov na 8-ročnom gymnáziu v 3. cykle štátneho vzdelávacieho programu pre základné školy (odkaz).

Tvorba výchovných programov pre školské zariadenia s ohľadom na inkluzívny prístup vo výchove

Program inovačného vzdelávania je zameraný na tvorbu výchovných programov pre školské zariadenia z hľadiska cieľov výchovy a vzdelávania a tematických oblastí výchovy podľa aktuálne platných zákonov, predpisov a dokumentov. Účastníci sa oboznámia s požadovanou štruktúrou výchovných programov jednotlivých školských zariadení, aj so zreteľom na požiadavku inklúzie vo výchovno-vzdelávacom procese. Účastníci sa naučia koncipovať jednotlivé výchovné programy pre školské zariadenia, v ktorých pôsobia (odkaz).

Systém podporných opatrení ako nástroj sociálnej inklúzie detí/žiakov

Program inovačného vzdelávania reflektuje súčasné teoretické a praktické poznanie problematiky sociálnej inklúzie Je zameraný na procesy, ktoré umožňujú vytvárať prostredie, kde sú všetci jednotlivci akceptovaní, rešpektovaní, majú rovnaké príležitosti a zapájajú sa do bežného života školy alebo školského zariadenia Absolvent vzdelávania dokáže samostatne alebo v rámci multidisciplinárnej spolupráce úspešne realizovať sociálnu inklúziu detí a žiakov v systéme podporných opatrení v súlade s modernými vývojovými trendami (odkaz).

PRÍSPEVKY K UČENIU, KTORÉ REŠPEKTUJE ROZMANITOSŤ

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?



      Verified by MonsterInsights