Zdá sa, akoby sa dobro zo spoločnosti vytrácalo. Ľudia sú viac zahľadení do seba a menej ochotní pomáhať druhým. Charakterové vzdelávanie je preto významnou súčasťou prebiehajúcej kurikulárnej reformy základného vzdelávania.
Súčasťou nového štátneho vzdelávacieho programu je aj nadpredmetový koncept charakter, ktorého ciele sa majú napĺňať v rámci rozvíjania všetkých doménových a prierezových gramotností.
O tom, ako v školách podporovať rozvoj osobnostných a morálnych hodnôt detí a mladých ľudí a ako na takú výzvu pripraviť budúcich učiteľov, diskutoval v epizóde podcastu Rozhovory Choices s Ivanom Ježíkom vysokoškolský pedagóg, koncertný klavirista a organizátor hudobných projektov (ako napr. Superar) Ivan Šiller.
V rozhovore sa okrem iného dozviete:
Čo je dobro a čo znamená byť dobrým človekom?
Ako ovplyvňuje klíma na škole charakterový rozvoj študentov?
Ako rozvíjať osobnostné a morálne hodnoty mladých na hodinách?
Čím sú rôzne mimoškolské aktivity preň relevantné?
Prečo je reflektovanie zážitkov také dôležité?
Ako rôzne školy integrujú výchovu k dobru do svojich programov?
Ako reagovať na názor, že dobro sa dnes nevypláca?
Čo sa mení v príprave učiteľov a mohlo by im pomôcť?