Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
V rámci štátneho vzdelávacieho programu (2023) je finančná gramotnosť vymedzená ako samostatná prierezová gramotnosť. Cieľom výchovy a vzdelávania na základnej škole je u žiakov rozvinúť finančnú gramotnosť tak, aby boli na konci 3. cyklu schopní:
Finančná gramotnosť je v štátnom vzdelávacom programe detailnejšie vymedzená v troch rámcoch – postojovom, obsahovom a procesuálnom:
Vymedzené spôsobilosti sa rozvíjajú v obsahových komponentoch:
Kľúčové spôsobilosti a obsahové komponenty vychádzajú z Národného štandardu finančnej gramotnosti, verzia 1.2.
Finančná gramotnosť je dôležitou súčasťou všeobecného základného vzdelania, prispieva k príprave žiakov a žiačok na reálny život, je kľúčovou zručnosťou pre celoživotné úspešné riadenie osobných financií. Nie je len o peniazoch, ich získavaní alebo míňaní, sporení alebo požičiavaní. Zahŕňa v sebe ďalšie rôzne oblasti ako sú spotrebiteľská výchova, výchova protikorupčného správania alebo rozvoj podnikavosti.
Finančné vzdelávanie sa častokrát spája dominantne s predmetom matematika. Pravdou však je, že matematické operácie a konštrukty sa využívajú len v zlomku obsahu finančného vzdelávania. Finančná gramotnosť je integrovaná do rôznych predmetov – etická výchova (rozhodovanie, zodpovednosť), občianska náuka (finančný trh), alebo človek a svet práce, či výtvarná výchova (vytváranie jednoduchých podnikateľských nápadov, tvorivosť).
Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
Zmeny pre lepšie vzdelanie prebiehajú v súlade so schváleným Plánom obnovy a odolnosti.
Ministerstvo zároveň dbá na ochranu finančných záujmov EÚ a bojuje proti podvodom, korupcii, konfliktu záujmov a dvojitého financovania a bude vykonávať kontroly so zameraním na tieto najzávažnejšie nezrovnalosti.