Dve publikácie s názvom Práce s třídním kolektivem ve společném vzdělávání (Člověk v tísni, 2015) predstavujú súbory pracovných listov, ktoré učiteľom poskytujú metodickú podporu v snahe vytvoriť čo najviac priateľské prostredie umožňujúce vzdelávanie všetkých detí, vrátane tých s potrebou zvýšenej podpory.
Pracovné listy sa sústreďujú na prácu s kolektívom, ktorého súčasťou sú žiaci so špeciálnymi vzdelávacími potrebami, medzi nimi aj žiaci s odlišným materským jazykom. Súbor pracovných listov však slúži aj ako zdroj nápadov na aktivity do ostatných triednych kolektívov.
Aktivity posilňujú inkluzívne prostredie, sociálnu a emocionálnu gramotnosť a charakter žiakov. Je možné ich využiť priamo vo vyučovaní (napríklad vo vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť, v etickej výchove a občianskej náuke) alebo zaradiť do aktivít ranných kruhov, triednických hodín či tematických dní.