Publikácia autorského kolektívu z Fakulty prírodných vied a informatiky Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre sa zameriava na integrovaný prístup k výučbe prírodovedných predmetov na príklade témy voda.
Didaktická príručka je určená prioritne študentom učiteľstva prírodovedných predmetov, no súčasne môže byť prínosom aj pre učiteľov prírodovedných predmetov v praxi.
Poskytuje komplexný pohľad na vodu z rôznych hľadísk a je koncipovaná v dvoch základných líniách. Prvá línia obsahuje teoretický rámec zameraný na vodu v prírode, opisuje jej chemické a fyzikálne vlastnosti ako aj jej dôležitosť pre život na Zemi.
Druhá línia je zameraná prakticky a približuje možnosti sprístupňovania uvedenej témy vo výučbe prírodovedných predmetov. Súčasťou tejto časti sú návrhy vyučovacích hodín spracovaných formou metodického materiálu, v ktorom sú zastúpené vyučovacie metódy podporujúce rozvoj kritického myslenia (konkrétne metóda šiestych klobúkov, EUR metóda, V-D-CH, Cinquain, pojmové mapovanie, I.N.S.E.R.T a iné) ale aj didaktické aktivity a hry pre žiakov využívajúce možnosti digitálnych technológií.
Dôležitou súčasťou príručky sú návody na realizáciu pokusov doplnené fotografiami z ich realizácie. Experimentálne ladené činnosti sú v súlade s rozvojom prírodovedeckej gramotnosti žiakov podľa koncepcie vzdelávacej oblasti človek a príroda podľa nového ŠVP.