Takmer 40 škôl má za sebou prvý rok pilotného overovania dlho pripravovanej reformy vzdelávania (jún 2024). Či už nastali v týchto školách reálne zmeny a ako reformu prijímajú učitelia, sa Konzervatívny denník Postoj pýtal riaditeľa sekcie predprimárneho a základného vzdelávania na ministerstve školstva Martina Kríža, ktorý je za reformu zodpovedný. V reforme podľa Kríža nejde len o škrtanie učiva. „Je to o zmene podoby školy, ktorá bude viesť k zmysluplnému cieľu,“ tvrdí.
V rozhovore reaguje aj na výhrady, že učenie skĺzne k príliš hravému prístupu, a hovorí o tom, prečo sa musia učitelia zmeniť z „vysvetľovačov obsahu“ na tých, ktorí žiakom vytvoria priestor uvažovať a prichádzať na riešenia. „Musíme dať učiteľom čas stotožniť sa s tým, aká zmena sa od nich očakáva, a musia najprv uveriť, že sú schopní tú zmenu urobiť. Viditeľné zmeny vo veľkom meradle sú otázkou rokov, možno desaťročia.“