Rozvoj tvorivého myslenia a fantázie
Učiteľky cielene povzbudzovali deti k tvorbe vlastných nápadov, postáv a prostredí. Pomáhali im rôznorodými podnetmi – obrázkami, predmetmi či zvukmi. Cieľom bolo, aby deti videli, že každý nápad má hodnotu a môže byť začiatkom dobrého príbehu.
Schopnosť vytvoriť jednoduchý príbeh:
Žiaci sa učili, ako vyzerá základná stavba príbehu: úvod – zápletka – záver. Cieľom je aj pridávanie vlastných originálnych prvkov.
Rozvoj jazykového prejavu:
Deti si postupne osvojovali jednoduché súvetia, opisné slová a schopnosť formulovať myšlienky jasne a zrozumiteľne. Učiteľky nehodnotili chyby pri tvorivej práci, sústredili sa na to, aby sa deti nebáli písať a boli ochotné experimentovať s jazykom.
Rozvoj čitateľskej a písomnej gramotnosti:
Deti sa učili prepájať čítanie s písaním (inšpirácia postavami, prostredím). A rovnako zlepšovať schopnosť plánovať text a vyjadriť ho písomne.
Sebavyjadrenie a sebaprezentácia:
Súčasťou práce bolo aj to, aby deti získali istotu v prezentovaní vlastného príbehu pred spolužiakmi. „Deň autorov“, na ktorom každý predniesol svoj príbeh pred triedou, pomohol rozvíjať sebavedomie, komunikačné zručnosti a schopnosť rešpektovať tvorbu rovesníkov. Výchovno-vzdelávacím cieľom, ktorý pani učiteľky rozvíjali bolo aj oceňovanie vlastnej kreativity a tvorby rovesníkov.
Rozvoj spolupráce (pri príprave nápadov):
Ďalším z cieľov bolo učiť sa tvoriť príbeh aj v skupine ( metódami ako brainstorming a myšlienková mapa). K rozvoju spolupráce patrí aj rešpekt voči nápadom iných a rozvíjanie spoločných predstáv.