Tretiaci si pod čítaním predstavujú skôr techniku čítania ako porozumenie textu (rozhovor Ľudmily Liptákovej pre Indíciu)

Zdroj ilustračného obrázku: freepik.com

Na Prešovskej univerzite realizovali výskum, ako žiaci 3. ročníka ZŠ rozumejú textu pri čítaní a počúvaní. Ukázal okrem iného aj to, že žiaci si pod čítaním predstavujú skôr techniku čítania ako porozumenie textu. 

Ľudmila Liptáková, ktorá viedla daný výskum, odporúča školám netrvať len na zozname povinnej literatúry, ale umožniť žiakom čítať čo najširšiu škálu vecných a umeleckých textov podľa ich záujmov. Výskum pracoval s tromi typmi textov – s informačným, naratívnym a s multimodálnym (text kombinovaný s obrázkami resp. zvukom). Publikácia s výsledkami výskumu je dostupná tu

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?