Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí

Ilustračný obrázok - náhľad metodicko-informačnej príručky Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí

Cieľom metodicko-informačnej príručky Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí (2024), ktorú pripravilo Národné osvetové centrum v spolupráci s Cirkevným odborom Ministerstva kultúry SR a Národným koordinačným strediskom pre riešenie problematiky násilia na deťoch pri Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR, je pomôcť pochopiť rozdiely medzi bezpečnými a nebezpečnými spoločenstvami, vymedziť ich charakteristickými znakmi, na základe ktorých ich možno kriticky posudzovať a odlíšiť.

Okrem teoretickej časti ponúka aj výber námetov na metodiku práce so skupinou a s triedou – konkrétne preventívne techniky a aktivity, ktoré rozvíjajú nielen vedomosti, ale pokúšajú sa aj pozitívne ovplyvniť názory a postoje detí a mladých ľudí (3. cyklus ZŠ a SŠ), čím prispievajú k obmedzeniu rizikového správania a z neho plynúcich škodlivých následkov. Aktivity pomáhajú rozpoznať rizikové a varovné znaky spoločenstiev prezentujúcich sa v online aj ofine prostredí. 

Aplikovateľnosť námetov na primárno-preventívnu intervenciu autori verifikovali na nespočetných preventívnych aktivitách v rôznych regiónoch Slovenska ako príklady dobrej praxe. Išlo jednak o prácu s dospelými – multiplikátormi prevencie – a jednak o prácu s deťmi a mladými ľuďmi. 

Príručka stavia na teoretických poznatkoch a skúsenostiach iných európskych krajín, ktoré sa výchove k svetonázorovej tolerancii a prevencii pred zneužívaním rôznymi spoločenstvami venujú dlhodobo.

Námety na aktivity sú v príručke rozdelené do základných kategórií:

  • Úvodné motivačné a zoznamovacie aktivity
  • Pohybové aktivity na rozohriatie alebo uvoľnenie
  • Aktivity na upokojenie
  • Hlavné tematické aktivity

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?