Národný inštitút vzdelávania a mládeže vydal nového sprievodcu k metakognícii. Publikácia dopĺňa už predtým vydaných sprievodcov k jednotlivým vzdelávacím oblastiam, prierezovým gramotnostiam či výchove k charakteru a stáva sa dôležitým materiálom pre školy v procese zavádzania kurikulárnych zmien.
Nový sprievodca ponúka praktický, odborný a zároveň prístupný pohľad na to, ako metakognitívne zručnosti rozvíjať u žiakov rôzneho veku a úrovne. Je plný reálnych príkladov z praxe, ukážok žiackych reflexií a jednoduchých aktivít, ktoré môžete využiť okamžite – v každom predmete aj v rannom kruhu.
Čo v sprievodcovi nájdete:
nástroje na mapovanie úrovne žiakov,
štyri úrovne metakognitívnych schopností so vzorovými aktivitami,
metakognitívny kufrík – súbor konkrétnych stratégií,
odporúčania pre diferenciáciu v heterogénnej triede,
tipy na rozvoj rastového nastavenia mysle u žiakov,
prehľad výkonových štandardov k metakognícii pre všetky tri cykly.
Sprievodca vznikol pre učiteľov, ktorí chcú podporovať samostatné, sebavedomé a premýšľajúce učenie. Nie je to ďalšia povinnosť, ale nástroj, ktorý vám ušetrí čas a pomôže porozumieť tomu, čo už vo svojej triede často robíte – a ako to robiť ešte cielenejšie.