Vyučovanie, počas ktorého učiteľ dokáže vnímať príbehy a potreby jednotlivých žiakov, patrí pedagogickému majstrovstvu.
Aby sa toto majstrovstvo mohlo naplno rozvinúť, je kľúčové aj celkové nastavenie a pripravenosť vzdelávacieho systému.
Ako Národný inštitút vzdelávania a mládeže k tejto pripravenosti prispievame podporou odbornej diskusie o inkluzívnom vzdelávaní, jeho prínosoch pre školy, komunity ale aj pre spoločnosť.
Jednou z autoriek týchto materiálov je profesorka Katarína Vančíková, ktorá sa vo svojej práci venuje aj praktickým aspektom vzdelávania rešpektujúceho rozmanitosť v našich triedach. Neopomína pri tom ani bariéry, ktorým čelia učitelia v praxi a snaží sa hľadať vhodné riešenia.
Vypočujte si rozhovor s ňou v novej epizóde podcastu Inkluzívna škola, ktorý moderuje Maximilián Kutliak.