Publikácia UNHCR odpovedá aj na tieto otázky: Čo je post-traumatická stresová porucha, toxický stres a porucha prispôsobovania? Musím svojich žiakov diagnostikovať, aby som im mohol/mohla pomôcť?
Aj keď sa u niektorých detí utečencov môžu prejavovať znaky problémového alebo znepokojujúceho správania v triede či v školskom prostredí, nie všetky deti, ktoré zažili ozbrojený konflikt a útek, trpia v dôsledku prežitej traumy a stresu.
Cieľom tejto publikácie, ktorá sa zaoberá správaním detí utečencov súvisiacim s prežitými traumatickými situáciami, je pomôcť učiteľom pochopiť, aký vplyv môže mať stres a trauma na správanie detí utečencov, a zároveň ponúknuť tipy a rady na úspešné začlenenie takýchto žiakov do kolektívu triedy a výchovno-vzdelávacieho procesu.