Kyberšikana: Ako spravíme školy bezpečnejšími? Peter Lengyel v podcaste Rozhovory Choices

Kyberšikana každodenne ovplyvňuje životy tisícov mladých ľudí. Aké jej formy zažívajú a koľkí sú jej obeťami? Zvládneme ju? Vieme jej predchádzať? S Petrom Lengyelom, odborníkom na prevenciu násilia a autorom vzdelávacích programov pre školy, sa v epizóde podcastu Rozhovory Choices rozpráva Ivan Ježík o aktuálnej situácii a niektorých zisteniach kvalitatívneho prieskumu Kyberšikana na stredných školách, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky spolu s partnermi Slovak Telekom a Accenture. V rozhovore sa okrem iného dozviete:

  • Prečo sa už nedá striktne oddeľovať reálne a virtuálne prostredie?
  • Ktoré formy kyberšikany sú v súčasnosti najčastejšie?
  • Aké dlhodobé následky môžu mať šikana a kyberšikana?
  • Na koho sa obete najčastejšie obracajú s prosbou o pomoc?
  • Prečo je dôležité prepájať zážitky dieťaťa zo školy a domova?
  • Čo si myslí o aplikácii Nenech to být, ktorá funguje v Českej republike?
  • Ako máme reagovať na jednorazový prejav agresivity medzi žiakmi?
  • Čo robiť pre to, aby sa študenti v škole cítili bezpečne a podporovane?

Kto je Peter Lengyel?

Bol prvým školským sociálnym pracovníkom v SR na štátnej základnej škole. V regionálnom školstve zotrval do roku 2016. Popri tom vyučoval predmet sociálna práca v školách na VŠ sv. Alžbety a Trnavskej univerzite, pôsobil tiež ako regionálny redaktor v printovom periodiku. Od roku 2016 realizuje v spoločnosti EDUSMILE s.r.o. cestovateľské vzdelávacie programy pre žiakov, venuje sa vzdelávaniu učiteľov a prevencii šikanovania, kyberšikany a syndrómu CAN. Pôsobil tiež ako koordinátor ochrany detí pred násilím. V súčasnosti pokračuje vo vzdelávacích a preventívnych aktivitách. Je členom niekoľkých expertných skupín v oblastí sociálnych vecí a školstva.

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?