Vzdelávacia stolová hra pre 2 až 5 hráčov vo veku 12+, ktorej cieľom je prehĺbiť porozumenie významu oceánov, ich ekosystémov a vplyvu človeka na morské prostredie.
Hráči sa vydávajú na dobrodružnú cestu naprieč oceánskou mapou, pričom odpovedaním na otázky získavajú body aj nové poznatky o morských ekosystémoch. Hlavným cieľom hry by však nemalo byť zvíťaziť, ale porozumieť prepojeniu medzi človekom a oceánom. Prostredníctvom rôznych typov otázok a špeciálnych políčok sa hráči prirodzene učia o klimatických zmenách, ochrane prírody či zodpovednom rybolove.
Hra predstavuje zaujímavú učebnú pomôcku pre školy, mládežnícke skupiny aj rodiny, ktoré chcú spojiť zábavu s environmentálnym vzdelávaním. Pomocou QR kódov možno každú tému preskúmať aj hlbšie, čo z nej robí moderný a interaktívny nástroj učenia. V praxi tak rozvíja tzv. oceánsku gramotnosť – schopnosť chápať dôležitosť a krehkosť oceánskych systémov.
V školskom prostredí možno hru využiť najmä v 3. cykle – v geografii, biológii, pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti alebo v rámci tematického dňa.
Hra vznikla ako súčasť projektu EARTHgames4EyoUth, zameraného na environmentálne vzdelávanie mládeže, s podporou programu Erasmus+ Európskej únie. Pozostáva z hracej dosky a kariet, ktoré sú dostupné bezplatne na stiahnutie.
Upozornenie:
Hra si vyžaduje pomerne náročnú prípravu – je potrebné vytlačiť hraciu dosku (bez určeného rozmeru) a 110 kariet, ktoré treba vytlačiť obojstranne alebo zlepiť. Obsah kariet je faktograficky bohatý – prináša množstvo zaujímavých, miestami však až príliš detailných informácií.
Mechanika hry podporuje skôr súťaživosť než spoluprácu, keďže víťazom sa stáva hráč s najvyšším počtom bodov. Žiakov je preto vhodné upozorniť, aby sa nesústredili len na samotné víťazstvo.
Aby ste pri väčšom počte žiakov nepotrebovali príliš veľa kópií hry, odporúča sa, aby ju hrali vo dvojiciach alebo trojiciach ako jeden hráč. Pri odporúčanom počte najviac piatich hráčov sa tak môže do hry zapojiť naraz 10 až 15 žiakov.
Z týchto dôvodov je hra vhodnejšia pre projektové či tematické dni alebo pre neformálne vzdelávanie (napr. záujmové kluby, environmentálne podujatia) než pre bežnú vyučovaciu hodinu.