Čo je dobro a ako k nemu viesť deti a mladých ľudí? Vysokoškolský pedagóg Ivan Šiller v podcaste Rozhovory Choices

Zdá sa, akoby sa dobro zo spoločnosti vytrácalo. Ľudia sú viac zahľadení do seba a menej ochotní pomáhať druhým. Charakterové vzdelávanie je preto významnou súčasťou prebiehajúcej kurikulárnej reformy základného vzdelávania.

Súčasťou nového štátneho vzdelávacieho programu je aj nadpredmetový koncept charakter, ktorého ciele sa majú napĺňať v rámci rozvíjania všetkých doménových a prierezových gramotností.

O tom, ako v školách podporovať rozvoj osobnostných a morálnych hodnôt detí a mladých ľudí a ako na takú výzvu pripraviť budúcich učiteľov, diskutoval v epizóde podcastu Rozhovory Choices s Ivanom Ježíkom vysokoškolský pedagóg, koncertný klavirista a organizátor hudobných projektov (ako napr. Superar) Ivan Šiller. 

V rozhovore sa okrem iného dozviete:

  • Čo je dobro a čo znamená byť dobrým človekom?
  • Ako ovplyvňuje klíma na škole charakterový rozvoj študentov?
  • Ako rozvíjať osobnostné a morálne hodnoty mladých na hodinách?
  • Čím sú rôzne mimoškolské aktivity preň relevantné?
  • Prečo je reflektovanie zážitkov také dôležité?
  • Ako rôzne školy integrujú výchovu k dobru do svojich programov? 
  • Ako reagovať na názor, že dobro sa dnes nevypláca?
  • Čo sa mení v príprave učiteľov a mohlo by im pomôcť?

Mohlo by vás zaujímať