1. Špecifické poruchy učenia
V tejto kapitole sa dozvieme o formách niektorých porúch a spoznáme klasifikáciu špecifických porúch učenia. Zároveň tu nájdeme klasifikáciu dyskalkúlie z rôznych hľadísk a ďalších príčin porúch učenia v matematike.
2. Rozvoj predmatematických predstáv
Ako na prirodzené číslo a propedeutické cvičenia k vytvoreniu pojmu čísla vyplývajúcich z bežných činností ako triedenie, priraďovanie, usporiadanie, počítanie po jednom, príprava na operácie s prirodzenými číslami a geometrické predstavy.
3. Prirodzené čísla
Systematický prístup k budovaniu pojmu prirodzené číslo v mladšom školskom vedu, význam čísla, číselné sústavy. Problémy detí v oblasti chápania tohto pojmu a reedukačné postupy.
4. Porovnávanie prirodzených čísel
Porovnávanie prirodzených čísel s využitím zobrazení, pomocou číselnej osi, pomocou zápisu v desiatkovej sústave, porovnávaním a reedukačné postupy.
5. Zaokrúhľovanie prirodzených čísel
Problémy detí pri zaokrúhľovaní spolu s reedukačnými postupmi.
6. Rozklady čísel
Rozklad čísel na dve časti, na desiatky a jednotky, rozvinutý zápis čísla v desiatkovej sústave, rozklad čísla na súčin činiteľov, rozklad prirodzeného čísla na dve čísla pri delení mimo obor násobilky, stratégie detí pri práci s rozkladom.
7. Sčítanie prirodzených čísel
Počítanie spamäti, vyvodenie sčítania do päť, sčítanie v obore do desať, do dvadsať, do sto. Problémy detí pri sčítaní spamäti, reedukačné postupy. Písomné sčítanie, problémy detí pri písomnom sčítaní a reedukačné postupy.
8. Odčítanie prirodzených čísel
Odčítanie spamäti, vyvodenie odčítania, postup odčítania spamäti, problémy detí pri odčítaní spamäti s reedukačnými postupmi. Písomné odčítanie, probléme detí a reedukačné postupy.
9. Násobenie prirodzených čísel
Násobenie v obore násobilky, násobenie mimo obor násobilky spamäti, problémy detí pri násobení spamäti, reedukačné postupy. Písomné násobení a problémy detí pri písomnom násobení a reedukačné postupy.
10. Delenie prirodzených čísel
Delenie spamäti, delenie na rovnaké časti, podľa obsahu, špeciálne prípady pri delení. Problémy detí pri delení v obore násobilky a reedukačné postupy. Delenie mimo obor násobilky, delenie so zvyškom, problémy detí pri delení so zvyškom a mimo obor násobilky spamäti, reedukačné postupy. Písomné delenie, delenie jednociferným číslom, dvojcifernými číslom, problémy pri písomnom delení a reedukačné postupy.
11. Používanie zátvoriek a priorita operácií
Teoretické východiská, problémy detí pri práci s matematickými operáciami, reedukačné postupy.
12. Desatinné čísla
Numerácia v obore desatinných čísel, operácie s desatinnými číslami, reedukačné postupy.
13. Celé čísla
Pojem záporné číslo, porovnávanie celých čísel, operácie s celými číslami, sčítanie a odičítanie celých čísel, násobenie a delenie celých čísel a reedukačné postupy.
14. Zlomky
Zavedenie pojmu zlomky, porovnávanie zlomkov, operácie so zlomkami – sčítanie, odčítanie, násobenie a delenie zlomkov.
Finančná gramotnosť – problematika správania osôb so špecifickými poruchami učenia na finančnom trhu, zložky finančnej gramotnosti, úroky, matematická gramotnosť.
15. Závislosti, vzťahy, práca s dátami
Závislosti okolo nás.
16. Algebra
Písmena vo význame čísel, problémy pri práci s algebraickými výrazmi a reedukačné postupy. Rovnice a ich teoretické východiská, problémy detí pri riešení rovníc a slovné úlohy.
17. Vytváranie geometrických predstáv
Základné geometrické pojmy a geometrické útvary a problémy detí v geometrii.
18. Jednotky dĺžok
19. Hodnotenie detí so špecifickými poruchami učenia
20. Individuálny vzdelávací plán
21. Prístupy k nápravným opatreniam
22. Komunikácia v matematike
Komunikácia v oblasti čítania matematického textu, komunikácia verbálna, verbálno symbolická, grafická, graficky symbolická, obrazovo symbolická a obrazovo názorná.