Deti by mali vedieť pomenovať svoje pocity, hovoria zakladateľky Emocionálneho kompasu

Ilustračná fotografia: Lenka Svoradová a Anna Viľchová

Rozvoj práce s emóciami je nevyhnutný pre dosahovanie akademických výsledkov – v zahraničných programoch sa dokázalo zlepšenie o 11% bodov; prevenciu šikany, podporu duševného zdravia, inklúziu, ale aj pripravenosť na zamestnanie. Emocionálne zručnosti sú spolu s digitálnymi zručnosťami celosvetovo najkľúčovejšími pre budúcu uplatniteľnosť na trhu práce, hovorí v rozhovore Lenka Svoradová, odborníčka na duševné zdravie z ministerstva školstva a spoluautorka programu Emocionálny kompas.

Program vznikol v roku 2021 ako reakcia na nedostatočné emocionálne vzdelávanie na školách. Školy sa do neho môžu zapojiť bezplatne. Cez rôzne aktivity a cvičenia sa v ňom deti učia spracovať a zvládať svoje emócie zdravým spôsobom. Za projektom stojí okrem Lenky Svoradovej aj Anna Viľchová.

Mohlo by vás zaujímať