Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 3. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Titulná strana publikácie Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 3. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Cieľom Metodického modelu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry (SJSL) v 3. ročníku základnej školy (ZŠ) s vyučovacím jazykom maďarským (VJM) v súlade s koncepciou vyučovania SJSL je konkretizovať špecifiká vyučovania SJSL v 3. ročníku ZŠ s VJM, rozpracovať stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy, vyučovacie metódy a metódy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2.

V prvých kapitolách publikácie (str. 5 – 6) sa čitateľ zoznamuje so špecifikami vyučovania SJSL v 3. ročníku ZŠ s VJM a charakteristikou dieťaťa 3. ročníka základnej školy. Vyučujúcim odporúčame preštudovať str. 10 – 12, ktoré sa venujú plánovaniu a príprave na vyučovanie SJSL, vyučovacím technikám, organizačným formám a vybraným vyučovacím metódam.

V prílohe publikácie sa nachádza podrobný vzorový ročný plán a vybrané overené metodické listy, v ktorých sú konkretizované vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre SJSL, námety na aktivity a činnosti, pedagogické stratégie, odporúčané metódy a organizačné formy v 3. ročníku ZŠ s VJM.

Pred prácou s metodickými listami odporúčame preštudovať aj námety k vyučovaniu SJSL (str. 13 – 15) a odporúčanie, ako pracovať s metodickými listami (str. 21). 

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?