Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
Publikácia metodického modelu vyučovania predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra (SJSL) je zameraná na rozvoj komunikačných zručností. Konkretizuje koncepciu vyučovania SJSL v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM), rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky vyučovacie metódy a organizačné formy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2.
Prílohami publikácie sú vzorové ročné plány (str. 24 – 47), vybrané overené metodické listy a pracovné listy (str. 57 – 136).
Metodické listy konkretizujú vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet SJSL v ZŠ s VJM. Obsahujú zbierku námetov k vybraným komunikačným témam a konkrétne aktivity s metodickými poznámkami.
Učiteľ z množstva aktivít vyberá, selektuje podľa vstupných determinantov (jazykové, demografické, ekonomické a sociálne prostredie, zloženie triedy, vývinové osobitosti, rozumové a jazykové schopnosti žiakov, štýl učenia a osobnosť učiteľa atď.).
Vybrané aktivity je odporúčané využívať aj vo vyšších ročníkoch na opakovanie, utvrdzovanie a prehlbovanie učiva. Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť na vyučovacej hodine aj v modifikovanej podobe.
Publikácia sa na str. 14 až 16 venuje aj uplatneniu medzipredmetových vzťahov, integrovaniu prierezových tém, ale aj vyučovacím technikám, organizačným formám a vyučovacím metódam. Tieto podnety môžu byť nápomocné pri plánovaní a príprave na vyučovanie SJSL.
Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?
Pošlite nám tip
Získajte pravidelné novinky a inšpirácie priamo do vašej e-mailovej schránky.
Našli ste na portáli chybu? Dajte nám o nej vedieť.
Niečo vám tu chýba?
Zmeny pre lepšie vzdelanie prebiehajú v súlade so schváleným Plánom obnovy a odolnosti.
Ministerstvo zároveň dbá na ochranu finančných záujmov EÚ a bojuje proti podvodom, korupcii, konfliktu záujmov a dvojitého financovania a bude vykonávať kontroly so zameraním na tieto najzávažnejšie nezrovnalosti.