Integrácia technológie 3D tlače do výučby na základných a stredných školách

Metodika Masarykovej univerzity reaguje na aktuálnu dostupnosť technológií kvalitnej 3D tlače a dopyt po metodickej podpore využitia 3D tlače vo výučbe. Poskytuje námety na výrobu učebných pomôcok (modelov) pre rôzne predmety na ZŠ a SŠ.
Človek a svet práce – pracovné vyučovanie

Odborná publikácia Milice Sabol sa zameriava na VO Človek a svet práce v primárnom vzdelávaní. Prvé kapitoly prezentujú teoretické východiská, posledná kapitola prináša náhľad do realizácie pracovného vyučovania formou aplikovateľných námetov.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Evalvačný nástroj na posúdenie stavu wellbeingu v škole

Evalvačný nástroj pomáha školám pri autoevaluácii zameranej na zhodnotenie podpory pohody, ktorú poskytujú svojim zamestnancom a žiakom. Obsahuje ukazovatele dobrej praxe v troch oblastiach – Kultúra a prostredie, Učenie, Partnerstvo a spolupráca.
Rozvíjanie kompetencií žiakov prostredníctvom úloh z chémie

Publikácia obsahuje aktuálne poznatky ku kompetenciám vo vzdelávaní, informácie o technike tvorby učebných úloh na základe revidovanej Bloomovej taxonómie i o technikách tvorby úloh na rozvoj kompetencií. Publikácie obsahuje aj súbor komplexných učebných úloh pre predmet chémia na ZŠ a gymnáziu.
Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
Sprievodca wellbeingom v školskom prostredí

Publikácia Štátnej školskej inšpekcie je pre všetkých, ktorí chcú prispieť k zlepšeniu kvality vzdelávania a atmosféry v školách. Poskytuje praktické rady a príklady, ako implementovať wellbeing do života školy, čím pomáha budovať prostredie, kde sa žiaci aj učitelia cítia podporovaní a akceptovaní.
Usmernenia pre učiteľov týkajúce sa boja proti dezinformáciám a podpory digitálnej gramotnosti prostredníctvom vzdelávania a odbornej prípravy

Usmernenia spájajú pedagogickú teóriu a prax v jednom ľahko použiteľnom formáte: Ako môžeme v mladých ľuďoch vzbudiť skutočný záujem o overovanie faktov a kritické myslenie? Aké sú technické rozmery dezinformácií? Ako sa dá odhaliť deepfake?
Etické usmernenia pre pedagógov týkajúce sa používania umelej inteligencie a údajov pri výučbe a vzdelávaní

Usmernenia EÚ identifikujú konkrétne a všeobecné príklady použitia umelej inteligencie – zdôrazňujú etické hľadiská a požiadavky v súvislosti s jej používaním a vymedzujú vznikajúce kompetencie a kľúčové pojmy alebo techniky v oblasti vzdelávania.
Asociácia výtvarných pedagógov (CZ)

Webstránka českej Asociácie výtvarných pedagógov ponúka aktuálne informácie o seminároch, výstavách a podujatiach zameraných na výtvarnú výchovu. Zároveň ponúka metodickú podporu, odborné články a možnosť zapojiť sa do diskusií s kolegami z odboru.
Kompas – príručka výchovy a vzdelávania mládeže k ľudským právam

Metodická príručka k výchove a vzdelávaniu detí a mládeže k ľudským právam je zdrojom komplexných informácií k téme a zároveň aj zdrojom overených námetov na aktivity.
NIPOS – ARTAMA

Webstránka ponúka odborné materiály, metodickú podporu a poradenstvo v oblasti výtvarnej výchovy, dramatickej tvorby a neprofesionálneho umenia.