Rozvoj matematickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní

Príručka pre učiteľov (MPC, 2017) oboznamuje s medzinárodnými meraniami PISA a TIMSS, pričom sa zameriava najmä na testovanie matematických úloh a tvorbu testových úloh z matematickej gramotnosti. Nosnú časť metodického materiálu tvoria návrhy úloh z matematickej gramotnosti pre žiakov 1. stupňa ZŠ.
Mnohouholníky v pokrývaní roviny

Publikácia Katedry matematiky z FPVaI UKF v Nitre sa venuje rozvoju geometrickej
predstavivosti prostredníctvom pokrývania roviny mnohouholníkmi. Obsahuje teoretickú ale aj praktickú časť s návrhom praktických aktivít do výučby.
Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky

Publikácia sa venuje teoretickému rámcu „Vyučovanie pre robustné pochopenie matematiky“ s cieľom prevencie formalizmu vo vedomostiach žiakov. Súčasne poukazuje na miskoncepcie súvisiace s formálnym poznaním matematických pojmov a vzťahov a uvádza konkrétne nástroje na diagnostiku formalizmu v žiackych vedomostiach.
Deti, mladí ľudia a digitálne technológie – manuály a odporúčania VÚDPaP

Ako nájsť rovnováhu v rozvírenom digitálnom svete? VÚDPaP pripravil sériu materiálov, ktoré rodičom a učiteľom pomáhajú zorientovať sa a dávajú námety, ako sa s deťmi rozprávať, aby sme ich lepšie ochránili pred možnými rizikami.
Prevencia predčasného ukončovania školskej dochádzky – príručka pre školy, pedagogických a odborných zamestnancov a školské podporné tímy

Príručka (UNICEF) ponúka systematický a praktický prístup k identifikácii, prevencii a intervencii u žiakov ohrozených predčasným ukončením školskej
dochádzky. Kombinuje poznatky zo zahraničných výskumov s príkladmi a návrhmi z praxe na Slovensku.
Budovanie spolupráce s rodičom – tvorba bezpečia vo vzťahoch

Publikácia VÚDPaP sa zameriava na budovanie spolupráce medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami v škole a rodičmi, avšak jej hlavným zmyslom je, vďaka fungujúcej účinnej spolupráci, podporiť zabezpečenie adekvátnej pomoci každému dieťaťu bez ohľadu na náročnosť jeho rodinnej situácie a možností rodičov.
Čo robiť, keď… – metodická podpora pre riešenie problémových situácií v škole

Praktická príručka pre riaditeľov škôl, školských psychológov, učiteľov etickej výchovy, triednych učiteľov a vychovávateľov, ktorá pomáha objasňovať a zdôvodňovať problémové správanie, a zároveň ponúka námety a konkrétne aktivity a možnosti práce so žiakmi 2. stupňa ZŠ a žiakmi SŠ pri ich prevencii v rámci školských i mimoškolských aktivít.
Učenie (sa) so živým dedičstvom – súbor nástrojov pre učiteľov

Ak ste učiteľ, ktorého zaujíma téma živého dedičstva, táto príručka je presne pre vás! Pomôže vám lepšie pochopiť, čo je nehmotné kultúrne dedičstvo, a ako ho zapojiť do svojich hodín tak, aby to bavilo vás aj žiakov. Inšpirujte sa, vzdelávajte a obohaťte svoje hodiny o hodnoty a tradície, ktoré tvoria živú súčasť našej kultúry.
Stratégie tvorivého a kritického myslenia v príprave učiteľov prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky

Odborná publikácia (UKF, 2017) predstavuje súčasné trendy v didaktikách predmetov biológia, chémia, fyzika, geografia, matematika a informatika. Okrem teórie prináša aj konkrétne ukážky implementácie metód a foriem vyučovania, ktoré podporujú kreativitu a kritické myslenie žiakov.
Rozvoj matematickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní – príručka pre učiteľov

Príručka pre učiteľov (MPC, 2017) oboznamuje s medzinárodnými meraniami PISA a TIMSS, pričom primárne zameriava pozornosť na testovanie matematických úloh a tvorbu testových úloh z matematickej gramotnosti. Hlavnú časť tvoria návrhy úloh z matematickej gramotnosti pre žiakov 1. stupňa ZŠ.
Didaktika matematiky so zameraním na špecifické poruchy učenia

Publikácia Masarykovej univerzity v Brne sa zameriava na problematiku špecifických porúch učenia z hľadiska inkluzívneho vzdelávania žiakov v matematike. Cieli hlavne na problémy detí pri úlohách v obore prirodzených čísel, desatinných čísel, celých čísel a zlomkov.
Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí

Metodicko-informačná príručka Národného osvetového centra je určená najmä na priamu preventívnu činnosť zameranú na deti staršieho školského veku a mládež. Obsahuje aj priame preventívne techniky a aktivity, ktoré pomáhajú rozvíjať vedomosti a pozitívne ovplyvňovať postoje detí a tínedžerov, s cieľom obmedziť rizikové správanie a jeho škodlivé následky.