Inovujeme vyučovanie anglického jazyka na 1. stupni základnej školy

Publikácia určená učiteľom anglického jazyka jednoduchým spôsobom opisuje vývinové charakteristiky žiakov mladšieho školského veku a princípy vyučovania cudzieho jazyka v tomto období. Zároveň poskytuje množstvo praktických nápadov a námetov na hodiny anglického jazyka na prvom stupni základných škôl.
SOSNA – výučbové programy a metodické príručky k environmentálnej výchove a miestne zakotvenému učeniu

Sosna, o. z. ponúka výučbové programy, projekty a publikácie zamerané na rozvoj environmentálnej gramotnosti a miestne zakotvené učenie. Súčasťou ponuky sú metodické príručky o klimatických záhradách, ktoré si na svojich pozemkoch vytvára čoraz viac škôl aj na Slovensku.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 6. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia na pomoc učiteľom slovenského jazyka a slovenskej literatúry na 2. stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 2. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc vyučujúcim predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v 1. cykle vzdelávania. Konkretizuje špecifiká vyučovania predmetu v 2. ročníku ZŠ s VJM, prezentuje stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy a vyučovacie metódy
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc učiteľom slovenského jazyka a slovenskej literatúry na 2. stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským, metodikom, pedagogickým zamestnancom a študentom akademického predmetu slovenský jazyk a literatúra.
Aktivizujúce vyučovacie metódy v teórii a praxi náboženskej výchovy

Publikácia objasňuje problematiku aktivizujúcich vyučovacích metód teoreticky, ale taktiež ponúka možnosti ich využitia vo vyučovacom predmete náboženská výchova.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 1. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia slúži vyučujúcim SJSL v úvodnej etape 1. cyklu vzdelávania. Zameriava sa na rozvoj komunikačných zručností a konkretizuje koncepciu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v školách s VJM.
PRIMAS – materiály na podporu bádateľsky orientovaného vyučovania v prírodných vedách a matematike

Hlavným cieľom medzinárodného projektu bolo podporiť začlenenie bádateľsky orientovaného vyučovania (IBL) do vyučovania matematiky a prírodovedných predmetov. Výstupom projektu sú viaceré moduly a pracovné listy, dostupné aj v slovenčine.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru (Rada Európy) je založený na princípoch, ktoré sú spoločné pre demokratické spoločnosti. Uvádza nástroje kritického porozumenia, prostredníctvom ktorých by učiaci sa na všetkých úrovniach vzdelávania mali nadobudnúť pocit spolupatričnosti a pozitívne prispieť k rozvoju demokratických spoločností, v ktorých žijeme.
Geopriestorové technológie v bádateľsky orientovanom vyučovaní geografie

Publikácia rozpracováva problematiku bádateľsky orientovaného vyučovania geografie s podporou geopriestorových technológií. Predstavuje poznatky o bádateľsky orientovanom vyučovaní s osobitým zreteľom na geografiu. Súčasťou sú aj modely vyučovacích hodín z geografie s využitím rôznych geopriestorových technológií.