Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Morálna výchova v škole – metodické príručky pre všetky cykly základného vzdelávania

Príručky Univerzity Komenského ponúkajú možnosť uplatňovať morálnu výchovu naprieč vyučovacími predmetmi ZŠ. Obsahujú opis aktivít na rozvoj morálnych hodnôt, cností a kompetencií (charakter).
Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Evalvačný nástroj na posúdenie stavu wellbeingu v škole

Evalvačný nástroj pomáha školám pri autoevaluácii zameranej na zhodnotenie podpory pohody, ktorú poskytujú svojim zamestnancom a žiakom. Obsahuje ukazovatele dobrej praxe v troch oblastiach – Kultúra a prostredie, Učenie, Partnerstvo a spolupráca.
Receptár aktivít pre dobrú klímu v škole a rozvoj rovesníckeho vzdelávania – aktivity pre 1. stupeň základnej školy

Autorka publikácia prináša príklady dobrej praxe, ktorá sa jej osvedčila pri vytváraní bezpečnej klímy v triede a škole. Ponúka aj opis aktivít, ktoré posilňujú dobrú klímu v triede a škole a rozvíjajú rovesnícke vzdelávanie.
Práca s triednym kolektívom v spoločnom vzdelávaní – metodická pomoc pri tvorbe a rozvíjaní inkluzívneho prostredia

Súbory pracovných listov učiteľom poskytujú metodickú podporu v snahe vytvoriť čo najviac priateľské prostredie pre vzdelávanie všetkých detí, vrátane tých s potrebou zvýšenej podpory.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Sprievodca wellbeingom v školskom prostredí

Publikácia Štátnej školskej inšpekcie je pre všetkých, ktorí chcú prispieť k zlepšeniu kvality vzdelávania a atmosféry v školách. Poskytuje praktické rady a príklady, ako implementovať wellbeing do života školy, čím pomáha budovať prostredie, kde sa žiaci aj učitelia cítia podporovaní a akceptovaní.
Hodnotenie v bádateľsky orientovanom vyučovaní – praktické tipy a skúsenosti od učiteľov

Česká príručka (Tereza, Program Globe) prináša praktické tipy a skúsenosti od učiteľov na to, prečo a ako hodnotiť bádateľské vyučovanie. Nájdete v nej všeobecné princípy, konkrétne postupy aj overené príklady z praxe skúsených pedagógov.
Mapy učebného pokroku – vizuálna pomôcka na reflexiu a efektívne formatívne hodnotenie

Zisťovať priebežný učebný pokrok žiakov a študentov namiesto záverečných výsledkov je pre úspešné učenie kľúčové. A ako vynikajúca pomôcka priebežného hodnotenia sa osvedčili tzv. Mapy učebného pokroku – ich podstatou je totiž zobrazovať pokrok dieťaťa. Spoznajte ich bližšie a vytvorte si vlastné.
Manuál pre inklúziu detí cudzincov do výchovno-vzdelávacieho procesu v SR

Manuál pre riaditeľov, pedagogických i nepedagogických zamestnancov ako „krok za krokom“ postupovať pri príprave na príchod žiaka-cudzinca do školy, a tým zabezpečiť jeho plnohodnotné začlenenie do výchovno-vzdelávacieho procesu.