Emocionálny kompas – program na zlepšenie emočného zdravia a vzťahov u detí

Emocionálny Kompas je program pre učiteľov o tom, ako u detí zlepšiť duševné zdravie, vzťahy v škole a schopnosť sústrediť sa. Okrem zapojenia sa do programu sú k dispozícii na stiahnutie metodické príručky – intervencia na podporu zvládania emócií a posilnenie vzťahov u detí na 1. a 2. stupni ZŠ.
Pátrame po minulosti Rómov: Dejepisná čítanka pre 7. – 9. ročník základnej školy

Čítanka prostredníctvom množstva dobových prameňov (textov) približuje históriu Rómov od prvých zmienkach o nich, až po ich život v Uhorsku a v 20. storočí. Publikácia napomáha venovať sa Rómom a ich kultúre nielen na hodinách dejepisu. Je určená žiakom aj učiteľom.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Morálna výchova v škole – metodické príručky pre všetky cykly základného vzdelávania

Príručky Univerzity Komenského ponúkajú možnosť uplatňovať morálnu výchovu naprieč vyučovacími predmetmi ZŠ. Obsahujú opis aktivít na rozvoj morálnych hodnôt, cností a kompetencií (charakter).
Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Evalvačný nástroj na posúdenie stavu wellbeingu v škole

Evalvačný nástroj pomáha školám pri autoevaluácii zameranej na zhodnotenie podpory pohody, ktorú poskytujú svojim zamestnancom a žiakom. Obsahuje ukazovatele dobrej praxe v troch oblastiach – Kultúra a prostredie, Učenie, Partnerstvo a spolupráca.
Receptár aktivít pre dobrú klímu v škole a rozvoj rovesníckeho vzdelávania – aktivity pre 1. stupeň základnej školy

Autorka publikácia prináša príklady dobrej praxe, ktorá sa jej osvedčila pri vytváraní bezpečnej klímy v triede a škole. Ponúka aj opis aktivít, ktoré posilňujú dobrú klímu v triede a škole a rozvíjajú rovesnícke vzdelávanie.
Práca s triednym kolektívom v spoločnom vzdelávaní – metodická pomoc pri tvorbe a rozvíjaní inkluzívneho prostredia

Súbory pracovných listov učiteľom poskytujú metodickú podporu v snahe vytvoriť čo najviac priateľské prostredie pre vzdelávanie všetkých detí, vrátane tých s potrebou zvýšenej podpory.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Sprievodca wellbeingom v školskom prostredí

Publikácia Štátnej školskej inšpekcie je pre všetkých, ktorí chcú prispieť k zlepšeniu kvality vzdelávania a atmosféry v školách. Poskytuje praktické rady a príklady, ako implementovať wellbeing do života školy, čím pomáha budovať prostredie, kde sa žiaci aj učitelia cítia podporovaní a akceptovaní.