Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 4. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Titulná strana publikácie Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 4. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Cieľom Metodického modelu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry (SJSL) v 4. ročníku základnej školy (ZŠ) s vyučovacím jazykom maďarským (VJM) v súlade s koncepciou vyučovania SJSL je konkretizovať špecifiká vyučovania SJSL vo 4. ročníku ZŠ s VJM, rozpracovať stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy, vyučovacie metódy a metódy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2.

V prvej kapitole publikácie (str. 5) sa čitateľ zoznamuje so špecifikami vyučovania SJSL vo 4. ročníku ZŠ s VJM a charakteristikou dieťaťa 4. ročníka základnej školy. Vyučujúcim odporúčame preštudovať str. 6 – 12, ktoré sa venujú cieľom, obsahu vyučovania, plánovaniu a príprave na vyučovanie SJSL, vyučovacím technikám, organizačným formám a vybraným vyučovacím metódam.

V prílohe publikácie sa nachádza podrobný vzorový ročný plán a vybrané overené metodické listy, v ktorých sú konkretizované vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre SJSL, námety na aktivity a činnosti, pedagogické stratégie, odporúčané metódy a organizačné formy vo 4. ročníku ZŠ s VJM.

Pred prácou s metodickými listami odporúčame preštudovať aj námety k vyučovaniu SJSL (str. 13 – 17) a odporúčanie, ako pracovať s metodickými listami (str. 24).

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?