Inovujeme vyučovanie anglického jazyka na 1. stupni základnej školy

Publikácia určená učiteľom anglického jazyka jednoduchým spôsobom opisuje vývinové charakteristiky žiakov mladšieho školského veku a princípy vyučovania cudzieho jazyka v tomto období. Zároveň poskytuje množstvo praktických nápadov a námetov na hodiny anglického jazyka na prvom stupni základných škôl.
SOSNA – výučbové programy a metodické príručky k environmentálnej výchove a miestne zakotvenému učeniu

Sosna, o. z. ponúka výučbové programy, projekty a publikácie zamerané na rozvoj environmentálnej gramotnosti a miestne zakotvené učenie. Súčasťou ponuky sú metodické príručky o klimatických záhradách, ktoré si na svojich pozemkoch vytvára čoraz viac škôl aj na Slovensku.
Učenie (sa) vonku nás baví – nápady, tipy a rady pre pedagógov základných škôl

Príručka určená učiteľom základných škôl poskytuje inšpiráciu na vyučovanie vonku. Obsahuje aktivity využiteľné najmä vo VO Človek a príroda (biológia), a tiež praktické rady ako organizovať vyučovanie vonku.
H-mat.cz – oficiálny portál k Hejného metóde vyučovania matematiky

Portál približuje Hejného metódu vyučovania matematiky, ktorá je založená na rešpektovaní 12 kľúčových princípov, ktoré sú v ucelenom koncepte tak, aby žiaci objavovali matematiku sami a s radosťou.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 6. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia na pomoc učiteľom slovenského jazyka a slovenskej literatúry na 2. stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským.
Emocionálny kompas – program na zlepšenie emočného zdravia a vzťahov u detí

Emocionálny Kompas je program pre učiteľov o tom, ako u detí zlepšiť duševné zdravie, vzťahy v škole a schopnosť sústrediť sa. Okrem zapojenia sa do programu sú k dispozícii na stiahnutie metodické príručky – intervencia na podporu zvládania emócií a posilnenie vzťahov u detí na 1. a 2. stupni ZŠ.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 2. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc vyučujúcim predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v 1. cykle vzdelávania. Konkretizuje špecifiká vyučovania predmetu v 2. ročníku ZŠ s VJM, prezentuje stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy a vyučovacie metódy
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc učiteľom slovenského jazyka a slovenskej literatúry na 2. stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským, metodikom, pedagogickým zamestnancom a študentom akademického predmetu slovenský jazyk a literatúra.
Aktivizujúce vyučovacie metódy v teórii a praxi náboženskej výchovy

Publikácia objasňuje problematiku aktivizujúcich vyučovacích metód teoreticky, ale taktiež ponúka možnosti ich využitia vo vyučovacom predmete náboženská výchova.
Pátrame po minulosti Rómov: Dejepisná čítanka pre 7. – 9. ročník základnej školy

Čítanka prostredníctvom množstva dobových prameňov (textov) približuje históriu Rómov od prvých zmienkach o nich, až po ich život v Uhorsku a v 20. storočí. Publikácia napomáha venovať sa Rómom a ich kultúre nielen na hodinách dejepisu. Je určená žiakom aj učiteľom.
Vyučovanie spoločenstiev organizmov s podporou edukačných technológií

Metodická príručka ponúka metodiky na výučbu VO Človek a príroda v 2. cykle s využitím edukačných technológií. Metodiky sú zasadené do kontextu spoločenstiev organizmov.
Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.