S rozprávkou okolo sveta

Publikácia UNICEF (2022) predstavuje zbierku desiatich krátkych rozprávok z rôznych kútov sveta, ktoré deťom umožňujú spoznávať kultúry, tradície a hodnoty prostredníctvom príbehov. Materiál je vhodný pre 1. cyklus základného vzdelávania v predmetoch slovenský jazyk a literatúra a človek a spoločnosť.
Kde žijeme – praktické aktivity na spoznávanie miestnej komunity a rozvoj občianskej angažovanosti

Metodická príručka predstavuje podrobný opis aktivít výchovno-vzdelávacieho programu pre deti vo veku od 9 do 15 rokov. Jeho cieľom je formovanie zodpovedného občana, ktorý sa usiluje o zlepšenie svojho životného prostredia a života v miestnej komunite.
Politika polopate – príručka na pochopenie fungovania politiky a rozdelenia moci v štáte

Metodická príručka Politika polopate od Zmudri pomáha žiakom a študentom lepšie porozumieť fungovaniu politiky, princípom demokracie, rozdeleniu moci a úlohe občianskej angažovanosti. Vysvetľuje, ako vznikajú zákony a ako fungujú voľby, politické strany či vláda.
Globálne vzdelávanie v predmete geografia

Metodická príručka pre učiteľov 2. stupňa základných škôl a stredných škôl ponúka scenáre vyučovacích hodín zamerané na témy globálneho vzdelávania v geografii. Aktivity využívajú model výučby EUR, podporujú aktívne učenie sa žiakov, rozvíjajú ich kritické myslenie a formujú postoje.
Facilitatívne a reflektívne učenie

Inovácia prináša filozofický aj praktický, humanistický prístup vo vzdelávaní podľa C. Rogersa. Stojí na učiteľovi ako facilitátorovi, ktorý podnecuje a uľahčuje samoučenie žiakov.
Ranné kruhy

Ranné kruhy ako ranné 10-15 min. stretnutie triedneho učiteľa a žiaka pevne ukotvené v rozvrhu školy je nástroj podpory duševného zdravia detí i učiteľov. Žiaci a ich vzťahová osoba – triedny učiteľ budujú každodenné vzťahy prostredníctvom stretnutí a rozhovorov a rozvíjajú komunikačné zručnosti, ktoré slúžia na budovanie bezpečného prostredia.
Príručky pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Pre školy, ktoré chcú prehĺbiť budovanie sociálnej a emocionálnej gramotnosti u žiakov, zlepšiť ich duševnú pohodu, podporiť kvalitné a láskavé vzťahy, prispieť k pozitívnej klíme v triede a pôsobiť preventívne voči šikanovaniu a agresii, ministerstvo pripravilo tri príručky pre vekové skupiny 6–10, 11–13 a 14–18 rokov.
Dotknite sa kultúry – vzdelávacie materiály na rozvíjanie vzťahu mladých ľudí k umeniu a kultúre

Výstupom medzinárodného projektu je balíček vzdelávacích materiálov, ktoré využívajú tvorivé, interaktívne a žiakom blízke formy a metódy. Prepájajú umenie a kultúru so súčasným svetom mladých a cez zážitkové aktivity vedú k hlbšiemu porozumeniu umeleckého vyjadrenia, rozvíjajú estetické cítenie a kultúrnu gramotnosť. Ponúkané metódy a formy sú využiteľné vo vyučovaní rôznych predmetov.
Deti, mladí ľudia a digitálne technológie – manuály a odporúčania VÚDPaP

Ako nájsť rovnováhu v rozvírenom digitálnom svete? VÚDPaP pripravil sériu materiálov, ktoré rodičom a učiteľom pomáhajú zorientovať sa a dávajú námety, ako sa s deťmi rozprávať, aby sme ich lepšie ochránili pred možnými rizikami.
Alica v krajine za obrazovkou: Ako chrániť deti pred nástrahami v online priestore. Príručka pre rodičov a pedagógov

Praktická príručka UNICEF Slovensko pre rodičov a pedagógov pomáha porozumieť rizikám, ktorým deti čelia v digitálnom svete – od kyberšikany až po sexuálne zneužívanie. Ponúka jasné vysvetlenia, konkrétne odporúčania pre rodičov a učiteľov, návody na rozhovory s deťmi aj postupy pri rozpoznávaní a riešení incidentov. Vhodná ako prevencia aj ako opora v kritických situáciách.
OctoStudio – zábavné kódovanie na mobilných zariadeniach

OctoStudio je bezplatná aplikácia na kódovanie, určená pre deti a vytvorená rovnakým tímom, ktorý stojí za populárnou platformou Scratch. Funguje na mobilných zariadeniach a využíva blokové programovanie na tvorbu jednoduchých animácií, hier a interaktívnych projektov.
Local History – regionálne dejiny inovatívne, bádateľsky a digitálne

Metodická príručka pre učiteľov ZŠ a SŠ podporuje modernizáciu výučby dejepisu s dôrazom na bádateľsky orientované vyučovanie a prácu s historickými prameňmi z regionálnych dejín. Jej súčasťou je návrh interaktívnych aktivít v digitálnom prostredí so zameraním na obdobie rokov 1938–1945 v regióne Košíc. Opísané princípy sú však využiteľné kdekoľvek na Slovensku.