Príručka a e-learningové kurzy k mediálnej gramotnosti

Ilustračný obrázok: Náhľad titulnej strany Príručky mediálnej gramotnosti

Príručka od Slovenskej debatnej asociácie ponúka námety na praktické cvičenia, ktorých cieľom je vybudovať u žiakov zdravé návyky v práci s informáciami, zdrojmi a komunikácii na internete. Príručku dopĺňajú rozsiahle a tematicky pestré e-kurzy.

Príručka prežitia na divokom webe

Ilustračný obrázok - náhľad publikácie

Pracovný zošit (Zmudri) určený pre žiakov je plný tipov, praktických úloh a kvízov na tému mediálnej gramotnosti, kritického myslenia a bezpečnosti na internete. Obsahuje aj návrh aktivít, ktorými môžu učitelia jednoducho a ľahko doplniť svoje vyučovacie hodiny.

Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí

Ilustračný obrázok - náhľad metodicko-informačnej príručky Ako rozpoznať bezpečné spoločenstvo v online a offline prostredí

Metodicko-informačná príručka Národného osvetového centra je určená najmä na priamu preventívnu činnosť zameranú na deti staršieho školského veku a mládež. Obsahuje aj priame preventívne techniky a aktivity, ktoré pomáhajú rozvíjať vedomosti a pozitívne ovplyvňovať postoje detí a tínedžerov, s cieľom obmedziť rizikové správanie a jeho škodlivé následky.

Týždne mediálneho vzdelávania na školách

Propagačný banner Týždne mediálneho vzdelávania na školách

Podujatie Týždne mediálneho vzdelávania na školách organizované platformou Mediálna gramotnosť+ ponúka okrem možnosti aktívneho zapojenia sa aj online balíček slovenských a českých materiálov, ktoré možno využiť priamo na hodinách alebo v rámci triednych projektov.

Uč sa z histórie, vytváraj budúcnosť: vynálezy a patenty

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie

Publikácia o duševnom vlastníctve je určená pre žiakov od 9 do 14 rokov a má formu pracovného zošita, ktorý je možné kopírovať na použitie v triede. Učí teóriu prostredníctvom praxe a koncepty duševného vlastníctva prostredníctvom prípadových štúdií.

Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Ilustračný obrázok: náhľad titulných obrázkov hier na webstránke Charles Games

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?