Publikácie metodického modelu vyučovania SJSL zameraná na rozvoj komunikačných zručností konkretizuje koncepciu a špecifiká vyučovania predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM).
Zároveň rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy, vyučovacie metódy a metódy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2. Prílohami publikácie metodického modelu sú vzorové ročné plány, vybrané overené metodické listy a pracovné listy.
Pri procese plánovania sú vhodnou pomôckou návrhy tematických výchovno-vzdelávacích plánov pre daný ročník (str. 25 – 60).
Metodické listy sú zamerané na rozvíjanie komunikačných zručností žiakov, konkretizujú vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra v základných školách s VJM. Obsahujú množstvo námetov na konkrétne aktivity k vybraným komunikačným témam, z ktorých vyučujúci vyberá podľa jazykového prostredia školy, zloženia triedy/skupiny a podľa jazykových schopností žiakov.
Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť na vyučovacej hodine priamo alebo v modifikovanej verzii.