Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 8. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Titulná strana publikácie Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 8. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácie metodického modelu vyučovania SJSL zameraná na rozvoj komunikačných zručností konkretizuje koncepciu a špecifiká vyučovania predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM).

Zároveň rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy, vyučovacie metódy a metódy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2. Prílohami publikácie metodického modelu sú vzorové ročné plány, vybrané overené metodické listy a pracovné listy. 

Pri procese plánovania sú vhodnou pomôckou návrhy tematických výchovno-vzdelávacích plánov pre daný ročník (str. 25 – 60).

Metodické listy sú zamerané na rozvíjanie komunikačných zručností žiakov, konkretizujú vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra v základných školách s VJM. Obsahujú množstvo námetov na konkrétne aktivity k vybraným komunikačným témam, z ktorých vyučujúci vyberá podľa jazykového prostredia školy, zloženia triedy/skupiny a podľa jazykových schopností žiakov.

Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť na vyučovacej hodine priamo alebo v modifikovanej verzii.

Prílohy 1 a 2 (str. 21 – 42) v publikácii Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským sa odporúča využívať aj vo vyšších ročníkoch ZŠ.

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?