Pre lepšiu budúcnosť Zeme 4 – digitálny kurz zameraný na praktickú stránku udržateľnosti

E-learningový kurz určený pre žiakov 3. cyklu. Sprístupňuje tému odpadov hravou a pútavou formou, ktorá kombinuje nahovorený animovaný príbeh s videami s popularizátorkou konceptu zero waste. Kurz obsahuje aj kvízy a interaktívne úlohy.
Uč sa z histórie, vytváraj budúcnosť: vynálezy a patenty

Publikácia o duševnom vlastníctve je určená pre žiakov od 9 do 14 rokov a má formu pracovného zošita, ktorý je možné kopírovať na použitie v triede. Učí teóriu prostredníctvom praxe a koncepty duševného vlastníctva prostredníctvom prípadových štúdií.
SOSNA – výučbové programy a metodické príručky k environmentálnej výchove a miestne zakotvenému učeniu

Sosna, o. z. ponúka výučbové programy, projekty a publikácie zamerané na rozvoj environmentálnej gramotnosti a miestne zakotvené učenie. Súčasťou ponuky sú metodické príručky o klimatických záhradách, ktoré si na svojich pozemkoch vytvára čoraz viac škôl aj na Slovensku.
Učenie (sa) vonku nás baví – nápady, tipy a rady pre pedagógov základných škôl

Príručka určená učiteľom základných škôl poskytuje inšpiráciu na vyučovanie vonku. Obsahuje aktivity využiteľné najmä vo VO Človek a príroda (biológia), a tiež praktické rady ako organizovať vyučovanie vonku.
Emocionálny kompas – program na zlepšenie emočného zdravia a vzťahov u detí

Emocionálny Kompas je program pre učiteľov o tom, ako u detí zlepšiť duševné zdravie, vzťahy v škole a schopnosť sústrediť sa. Okrem zapojenia sa do programu sú k dispozícii na stiahnutie metodické príručky – intervencia na podporu zvládania emócií a posilnenie vzťahov u detí na 1. a 2. stupni ZŠ.
Pátrame po minulosti Rómov: Dejepisná čítanka pre 7. – 9. ročník základnej školy

Čítanka prostredníctvom množstva dobových prameňov (textov) približuje históriu Rómov od prvých zmienkach o nich, až po ich život v Uhorsku a v 20. storočí. Publikácia napomáha venovať sa Rómom a ich kultúre nielen na hodinách dejepisu. Je určená žiakom aj učiteľom.
Digitálne dobro – praktické aktivity k prevencii kyberšikanovania

Metodická príručka Digitálne dobro (DigiQ) ponúka metodiky k témam prevencia kyberšikanovania, rešpektujúca komunikácia, prevencia nenávistných prejavov, online hry a mediálna gramotnosť.
Vyučovanie spoločenstiev organizmov s podporou edukačných technológií

Metodická príručka ponúka metodiky na výučbu VO Človek a príroda v 2. cykle s využitím edukačných technológií. Metodiky sú zasadené do kontextu spoločenstiev organizmov.
Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.
PRIMAS – materiály na podporu bádateľsky orientovaného vyučovania v prírodných vedách a matematike

Hlavným cieľom medzinárodného projektu bolo podporiť začlenenie bádateľsky orientovaného vyučovania (IBL) do vyučovania matematiky a prírodovedných predmetov. Výstupom projektu sú viaceré moduly a pracovné listy, dostupné aj v slovenčine.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.