Šlabikár neformálneho vzdelávania v práci s mládežou

Publikácia je určená všetkým, ktorí chcú vedome a cielene rozvíjať
kompetencie mladých ľudí a hľadajú inšpiráciu, ako to robiť čo najlepšie.
Návrh aktivít na týždeň venovaný wellbeingu

Venovať sa wellbeingu v škole nemusí byť až tak náročné. Začať stačí aj malými krokmi a jednoduchými aktivitami. Tie, ktoré sú odporúčané na Týden pro wellbeing v Česku, sú inšpiratívne a dostupné aj pre vás.
Školy, ktoré menia svet – metodická príručka na občiansku výchovu a vzdelávanie pre materské školy a 1. stupeň základných škôl

Metodická príručka ponúka desiatky námetov na aktivity rozvíjajúce spoločenskovednú a občiansku gramotnosť v súlade so vzdelávacími štandardmi 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Ako naučiť žiakov kriticky myslieť – video kurz vzdelávacieho portálu Zmúdri

Čo sa rozumie pod kritickým myslením? Na čo je žiakom vôbec dobré? Ako ho u žiakov rozvíjať? Vzdelávacia séria portálu Zmúdri pre učiteľov obsahuje aj ukážky praktických aktivít, ktoré využijete priamo v triede. Bez ohľadu na to, aký predmet vyučujete.
Mapy učebného pokroku – vizuálna pomôcka na reflexiu a efektívne formatívne hodnotenie

Zisťovať priebežný učebný pokrok žiakov a študentov namiesto záverečných výsledkov je pre úspešné učenie kľúčové. A ako vynikajúca pomôcka priebežného hodnotenia sa osvedčili tzv. Mapy učebného pokroku – ich podstatou je totiž zobrazovať pokrok dieťaťa. Spoznajte ich bližšie a vytvorte si vlastné.
Čitateľské stratégie prehľadne na jednom mieste

Čitateľské stratégie sú techniky a prístupy, ktoré čitatelia používajú na zlepšenie porozumenia textu a efektívne spracovanie informácií. Spoznajte ich a naučte sa ich používať vo vyučovaní. Pomôcť vám môže prehľadná tabuľka s odkazmi na vzdelávacie zdroje.
Metodiky vedenia triednických hodín

Pozrite si zoznam metodík, ktoré obsahujú nielen podrobnejší vstup do témy triednických hodín, ale aj množstvo aktivít a hier na rôzne témy a účely.
Skúmavé čítanie – metodická príručka o tom, ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť v odborných predmetoch

Metodická príručka „Zkoumavé čtení – přece nečtou jenom češtináři“ od českej organizácie Nová škola, o. p. s. prináša návody, námety a inšpirácie na rozvoj čitateľskej gramotnosti v odborných predmetoch. Jednotlivé aktivity sú podrobne opísané a je možné ich prakticky okamžite implementovať do výučby.
Krajina čitateľov – inšpirácie na rozvoj vzťahu ku knihám a prehlbovanie radosti z čítania

Ako u detí prebudiť a rozvíjať vzťah k čítaniu a knihám? Čo hovoria o čítaní u detí najnovšie výskumy? Prečo sú dôležité triedne knižnice, ako ich založiť a pracovať s nimi? Krajina čitateľov prináša odpovede na tieto aj ďalšie otázky.
Výchova k tolerancii hrou

Publikácia dáva vo výchove k tolerancii dôraz na aspekty medzikultúrnej výchovy – uvedomovanie si a odstraňovanie predsudkov a stereotypného myslenia, rasizmu, diskriminácie, posilňovanie sociálnej spravodlivosti a náboženskej tolerancie. Obsahuje metodické námety hier, ktoré je možné využiť priamo pri výučbe.
Výučbové videá a vzdelávacie materiály programu „Pomáháme školám k úspěchu“ na rozvoj čitateľskej gramotnosti

Cenným zdrojom inšpirácií, praktických postupov, metód a foriem k rozvoju čitateľskej gramotnosti je český vzdelávací program Pomáháme školám k úspěchu. Poskytuje výučbové videá so záznamami vyučovacích hodín, na ktorých sa aplikujú rôzne metódy a formy práce efektívne pri rozvoji čitateľských spôsobilostí žiakov už od 1. ročníka.
Myšlienkové mapy ako efektívny nástroj prezenčného a dištančného vzdelávania

Práca najlepšej odbornej a pedagogickej skúsenosti Jána Beláka sa zaoberá využitím metódy myšlienkových máp ako
efektívneho nástroja prezenčného, ale aj dištančného vzdelávania. Predstavuje aj konkrétne digitálne nástroje na ich tvorbu.