IT akadémia – metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre rôzne predmety ZŠ a SŠ

Metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre matematiku, informatiku, biológiu, fyziku, chémiu a geografiu na ZŠ a SŠ.
Školy, ktoré menia svet – metodická príručka na občiansku výchovu a vzdelávanie pre materské školy a 1. stupeň základných škôl

Metodická príručka ponúka desiatky námetov na aktivity rozvíjajúce spoločenskovednú a občiansku gramotnosť v súlade so vzdelávacími štandardmi 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Napínavé dobrodružstvá Toly, Poly a Emila – príbehy o ochrane prírody s metodikou pre učiteľov

Detská kniha so šiestimi príbehmi s tematikou ochrany prírody je k dispozícii na stiahnutie a ako audiokniha. Pre učiteľov je ku knihe metodická príručka s návrhmi rozmanitých aktivít.
Duševné vlastníctvo vo vzdelávaní – súbor lekcií podnikania

Metodická príručka pre učiteľov na stredných školách, prípadne v 8. až 9. ročníku ZŠ má cieľ podporiť u žiakov podnikateľského ducha praktickými aktivitami na rozvoj zručností a postojov potrebných v 21. storočí. Aktivity v príručke pomáhajú mladým ľuďom premeniť ich nápady na činy, a zároveň naučiť, ako chrániť výsledky svojej tvorivosti, inovatívnosti a podnikania.
Ako naučiť žiakov kriticky myslieť – video kurz vzdelávacieho portálu Zmúdri

Čo sa rozumie pod kritickým myslením? Na čo je žiakom vôbec dobré? Ako ho u žiakov rozvíjať? Vzdelávacia séria portálu Zmúdri pre učiteľov obsahuje aj ukážky praktických aktivít, ktoré využijete priamo v triede. Bez ohľadu na to, aký predmet vyučujete.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (občiansky komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom občianskeho komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (dejepisný komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom dejepisného komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (geografický komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom geografického komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodické námety na aktivity k predmetu Človek a spoločnosť pre 1. cyklus

Námety na aktivity vonku, na besedu, projekt, či na domácu úlohu k predmetu Človek a spoločnosť pre 2. a 3. ročník sú v súlade so vzdelávacími štandardmi nového ŠVP.
Usmernenia pre učiteľov týkajúce sa boja proti dezinformáciám a podpory digitálnej gramotnosti prostredníctvom vzdelávania a odbornej prípravy

Usmernenia spájajú pedagogickú teóriu a prax v jednom ľahko použiteľnom formáte: Ako môžeme v mladých ľuďoch vzbudiť skutočný záujem o overovanie faktov a kritické myslenie? Aké sú technické rozmery dezinformácií? Ako sa dá odhaliť deepfake?
Skúmavé čítanie – metodická príručka o tom, ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť v odborných predmetoch

Metodická príručka „Zkoumavé čtení – přece nečtou jenom češtináři“ od českej organizácie Nová škola, o. p. s. prináša návody, námety a inšpirácie na rozvoj čitateľskej gramotnosti v odborných predmetoch. Jednotlivé aktivity sú podrobne opísané a je možné ich prakticky okamžite implementovať do výučby.
Výchova k tolerancii hrou

Publikácia dáva vo výchove k tolerancii dôraz na aspekty medzikultúrnej výchovy – uvedomovanie si a odstraňovanie predsudkov a stereotypného myslenia, rasizmu, diskriminácie, posilňovanie sociálnej spravodlivosti a náboženskej tolerancie. Obsahuje metodické námety hier, ktoré je možné využiť priamo pri výučbe.