Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 9. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Titulná strana publikácie Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 9. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia metodického modelu vyučovania predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra (SJSL) zameraná na rozvoj komunikačných zručností  konkretizuje koncepciu a špecifiká vyučovania SJSL v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM).

Zároveň rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy, vyučovacie metódy a metódy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2. Prílohami publikácie sú vzorové ročné plány (str. 25 – 59), vybrané overené metodické listy a pracovné listy.

Metodické listy konkretizujú požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet SJSL v základných školách s VJM. Obsahujú množstvo námetov na konkrétne aktivity k vybraným komunikačným témam. Z daných aktivít vyučujúci vyberá podľa vstupných determinantov (jazykové a sociálne prostredie, zloženie triedy/skupiny, vývinové osobitosti, rozumové a jazykové schopnosti žiakov, štýl učenia, osobnosť učiteľa atď.).

Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť priamo alebo v modifikovanej verzii na vyučovacej hodine. Aktivity uvedené v publikáciách pre nižšie ročníky vyučujúci môže aplikovať pri opakovaní a utvrdzovaní aj v 9. ročníku.

Prílohy 1 a 2 (str. 21 – 42) v publikácii Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským sa odporúčajú  využívať aj vo vyšších ročníkoch ZŠ.

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?