Ako v praxi učiť tak, aby sa každé dieťa cítilo byť súčasťou triedy?

Ilustračný obrázok k epizóde podcastu Inkluzívna škola

Vyučovanie, počas ktorého učiteľ dokáže vnímať príbehy a potreby jednotlivých žiakov, patrí pedagogickému majstrovstvu.

Aby sa toto majstrovstvo mohlo naplno rozvinúť, je kľúčové aj celkové nastavenie a pripravenosť vzdelávacieho systému.

Ako Národný inštitút vzdelávania a mládeže k tejto pripravenosti prispievame podporou odbornej diskusie o inkluzívnom vzdelávaní, jeho prínosoch pre školy, komunity ale aj pre spoločnosť.

Našou nosnou úlohou je príprava a rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. Za uplynulé roky sme preto pripravili množstvo vzdelávaní a metodických materiálov.

Jednou z autoriek týchto materiálov je profesorka Katarína Vančíková, ktorá sa vo svojej práci venuje aj praktickým aspektom vzdelávania rešpektujúceho rozmanitosť v našich triedach. Neopomína pri tom ani bariéry, ktorým čelia učitelia v praxi a snaží sa hľadať vhodné riešenia.

Vypočujte si rozhovor s ňou v novej epizóde podcastu Inkluzívna škola, ktorý moderuje Maximilián Kutliak.

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?