Evalvačný nástroj na posúdenie stavu wellbeingu v škole

Evalvačný nástroj pomáha školám pri autoevaluácii zameranej na zhodnotenie podpory pohody, ktorú poskytujú svojim zamestnancom a žiakom. Obsahuje ukazovatele dobrej praxe v troch oblastiach – Kultúra a prostredie, Učenie, Partnerstvo a spolupráca.
Rozvíjanie kompetencií žiakov prostredníctvom úloh z chémie

Publikácia obsahuje aktuálne poznatky ku kompetenciám vo vzdelávaní, informácie o technike tvorby učebných úloh na základe revidovanej Bloomovej taxonómie i o technikách tvorby úloh na rozvoj kompetencií. Publikácie obsahuje aj súbor komplexných učebných úloh pre predmet chémia na ZŠ a gymnáziu.
Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
Sprievodca wellbeingom v školskom prostredí

Publikácia Štátnej školskej inšpekcie je pre všetkých, ktorí chcú prispieť k zlepšeniu kvality vzdelávania a atmosféry v školách. Poskytuje praktické rady a príklady, ako implementovať wellbeing do života školy, čím pomáha budovať prostredie, kde sa žiaci aj učitelia cítia podporovaní a akceptovaní.
Usmernenia pre učiteľov týkajúce sa boja proti dezinformáciám a podpory digitálnej gramotnosti prostredníctvom vzdelávania a odbornej prípravy

Usmernenia spájajú pedagogickú teóriu a prax v jednom ľahko použiteľnom formáte: Ako môžeme v mladých ľuďoch vzbudiť skutočný záujem o overovanie faktov a kritické myslenie? Aké sú technické rozmery dezinformácií? Ako sa dá odhaliť deepfake?
Etické usmernenia pre pedagógov týkajúce sa používania umelej inteligencie a údajov pri výučbe a vzdelávaní

Usmernenia EÚ identifikujú konkrétne a všeobecné príklady použitia umelej inteligencie – zdôrazňujú etické hľadiská a požiadavky v súvislosti s jej používaním a vymedzujú vznikajúce kompetencie a kľúčové pojmy alebo techniky v oblasti vzdelávania.
Asociácia výtvarných pedagógov (CZ)

Webstránka českej Asociácie výtvarných pedagógov ponúka aktuálne informácie o seminároch, výstavách a podujatiach zameraných na výtvarnú výchovu. Zároveň ponúka metodickú podporu, odborné články a možnosť zapojiť sa do diskusií s kolegami z odboru.
Kompas – príručka výchovy a vzdelávania mládeže k ľudským právam

Metodická príručka k výchove a vzdelávaniu detí a mládeže k ľudským právam je zdrojom komplexných informácií k téme a zároveň aj zdrojom overených námetov na aktivity.
NIPOS – ARTAMA

Webstránka ponúka odborné materiály, metodickú podporu a poradenstvo v oblasti výtvarnej výchovy, dramatickej tvorby a neprofesionálneho umenia.
Časopis Výtvarná výchova

Vedecký recenzovaný časopis ponúka učiteľom a odborníkom v oblasti umeleckého vzdelávania inšpirácie – aktuálne témy z didaktiky výtvarnej výchovy, pedagogického výskumu, vizuálnej gramotnosti a umeleckej edukácie v medzinárodnom kontexte.
Integrácia vyučovania angličtiny s rozvojom globálnych spôsobilostí

Článok zo zborníka Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov 2023 prináša konkrétne ukážky a príklady dobrej praxe k zapojeniu prierezových gramotností do vyučovania cudzích jazykov.
Odborný recenzovaný časopis Kultura, umění a výchova

Kultura, umění a výchova je odborný recenzovaný časopis zameraný na prepojenie kultúry, umenia a vzdelávania. Pre učiteľov predmetov vzdelávacej oblasti Umenie a kultúra prináša množstvo inšpirácie.