Týždne mediálneho vzdelávania na školách

Podujatie Týždne mediálneho vzdelávania na školách organizované platformou Mediálna gramotnosť+ ponúka okrem možnosti aktívneho zapojenia sa aj online balíček slovenských a českých materiálov, ktoré možno využiť priamo na hodinách alebo v rámci triednych projektov.
Digitálne dobro – praktické aktivity k prevencii kyberšikanovania

Metodická príručka Digitálne dobro (DigiQ) ponúka metodiky k témam prevencia kyberšikanovania, rešpektujúca komunikácia, prevencia nenávistných prejavov, online hry a mediálna gramotnosť.
Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.
Aktuálne problémy Európy – online učebnica geografie

Geografické vzdelávanie prešlo v novom ŠVP pre základné vzdelávanie výraznými zmenami, ktoré sa odzrkadlia nielen v obsahu, ale aj v spôsobe, akým sa má k nemu po novom pristupovať. Zmeny […]
Ako naučiť žiakov kriticky myslieť – video kurz vzdelávacieho portálu Zmúdri

Čo sa rozumie pod kritickým myslením? Na čo je žiakom vôbec dobré? Ako ho u žiakov rozvíjať? Vzdelávacia séria portálu Zmúdri pre učiteľov obsahuje aj ukážky praktických aktivít, ktoré využijete priamo v triede. Bez ohľadu na to, aký predmet vyučujete.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (občiansky komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom občianskeho komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Ako vytvoriť školský podcast? Metodika s postupnosťou krokov

Ako postupovať pri založení školského podcastu? Kde začať, ako vyberať témy, moderátorov a ako zapojiť žiakov? Metodika je výstupom projektu Knižní influenceri na ZŠ s MŠ v Oščadnici.
Usmernenia pre učiteľov týkajúce sa boja proti dezinformáciám a podpory digitálnej gramotnosti prostredníctvom vzdelávania a odbornej prípravy

Usmernenia spájajú pedagogickú teóriu a prax v jednom ľahko použiteľnom formáte: Ako môžeme v mladých ľuďoch vzbudiť skutočný záujem o overovanie faktov a kritické myslenie? Aké sú technické rozmery dezinformácií? Ako sa dá odhaliť deepfake?
Etické usmernenia pre pedagógov týkajúce sa používania umelej inteligencie a údajov pri výučbe a vzdelávaní

Usmernenia EÚ identifikujú konkrétne a všeobecné príklady použitia umelej inteligencie – zdôrazňujú etické hľadiská a požiadavky v súvislosti s jej používaním a vymedzujú vznikajúce kompetencie a kľúčové pojmy alebo techniky v oblasti vzdelávania.
Skúmavé čítanie – metodická príručka o tom, ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť v odborných predmetoch

Metodická príručka „Zkoumavé čtení – přece nečtou jenom češtináři“ od českej organizácie Nová škola, o. p. s. prináša návody, námety a inšpirácie na rozvoj čitateľskej gramotnosti v odborných predmetoch. Jednotlivé aktivity sú podrobne opísané a je možné ich prakticky okamžite implementovať do výučby.
Ako rozpoznať dezinformácie a ako proti nim bojovať – vzdelávacie materiály Európskej komisie

Aktualizovaný súbor pomôcok Európskej komisie pomáha učiteľom venovať sa so žiakmi téme dezinformácií. Aktivity zároveň rozvíjajú kritické myslenie a spôsobilosti orientovania sa v online priestore.
Kyberšikanovanie.sk – metodická príručka a súbor aktivít na prevenciu

Metodická príručka projektu Kyberšikanovanie.sk obsahuje základné informácie k téme kyberšikany a dvadsaťpäť aktivít na jej prevenciu.