Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Ilustračný obrázok z titulne strany publikácie Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru (Rada Európy) je založený na princípoch, ktoré sú spoločné pre demokratické spoločnosti. Uvádza nástroje kritického porozumenia, prostredníctvom ktorých by učiaci sa na všetkých úrovniach vzdelávania mali nadobudnúť pocit spolupatričnosti a pozitívne prispieť k rozvoju demokratických spoločností, v ktorých žijeme.

Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021 pre najmenších

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie SODB 2021 pre najmenších

Publikácia Štatistického úradu SR sprístupňuje základné výsledky sčítania obyvateľov, domov a bytov hravou a veku primeranou formou pre žiakov 2. cyklu, v ktorom je téma súčasťou vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.

Geopriestorové technológie v bádateľsky orientovanom vyučovaní geografie

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie

Publikácia rozpracováva problematiku bádateľsky orientovaného vyučovania geografie s podporou geopriestorových technológií. Predstavuje poznatky o bádateľsky orientovanom vyučovaní s osobitým zreteľom na geografiu. Súčasťou sú aj modely vyučovacích hodín z geografie s využitím rôznych geopriestorových technológií.

Európske jazykové portfólio

Ilustračný obrázok: logo Európskeho jazykového portfólia

Európske jazykové portfólio vytvorila Rada Európy. Slúži na rozvoj viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií učiaceho sa, ktorý môže do neho zaznamenávať podrobnosti o svojich komunikačných jazykových kompetenciách a sledovať ich rozvoj.

Digitálne občianstvo prostredníctvom jazykového vzdelávania

Ilustračný obrázok z webstránky.

Zdroje Európskeho centra pre moderné jazyky (ECML) poskytnú odborníkom z oblasti jazykového vzdelávania praktické nástroje a konkrétne spôsoby, ako viesť žiakov k rozvíjaniu ich digitálneho občianstva pri zapájaní sa do autentických jazykových situácií a procesov kritickej reflexie.

Hurá von – metodické námety na učenie vonku

Ilustračný obrázok: titulná strana metodických listov Hurá von

Je veľa dôvodov, prečo učiť vonku – keď nie pravidelne, tak aspoň občasne. Deti sa vonku učia rady, pretože sú prirodzene zvedavé a vonku majú príležitosť zmysluplne a hravo objavovať a bádať. Vonkajšie prostredie ponúka širokú škálu povrchov, vôní, farieb a tvarov.  Pobyt vonku a hlavne v obklopení zelene pôsobí pozitívne na fyzické aj psychické […]

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?