Local History – regionálne dejiny inovatívne, bádateľsky a digitálne

Metodická príručka pre učiteľov ZŠ a SŠ podporuje modernizáciu výučby dejepisu s dôrazom na bádateľsky orientované vyučovanie a prácu s historickými prameňmi z regionálnych dejín. Jej súčasťou je návrh interaktívnych aktivít v digitálnom prostredí so zameraním na obdobie rokov 1938–1945 v regióne Košíc. Opísané princípy sú však využiteľné kdekoľvek na Slovensku.
Matematika a její aplikace – online príručky projektu SYPO

Online kabinet matematiky ponúka zdieľanie príkladov vyučovacích hodín z reálnej triedy a inšpirácie na premýšľanie o príprave hodiny, formulovaní zmysluplných cieľov, formách práce žiakov a reflexii vlastného učenia a učenia sa spolužiakov. Vychádza z konštruktivistickej koncepcie vyučovania.
H–Edu: tvorba pracovných listov a gradovaných testov pre Hejného metódu výučby matematiky

Portál na vytváranie pracovných listov a gradovaných testov pre Hejného metódu výučbu matematiky je nadstavbou k tlačeným učebniciam.
Európske jazykové portfólio

Európske jazykové portfólio vytvorila Rada Európy. Slúži na rozvoj viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií učiaceho sa, ktorý môže do neho zaznamenávať podrobnosti o svojich komunikačných jazykových kompetenciách a sledovať ich rozvoj.
Mediácia vo vyučovaní, učení a hodnotení jazykov

Portál ECML obsahuje zdroje s návrhmi inovatívnych a pútavých spôsobov, ako môže byť jazyková mediácia zahrnutá do každodennej praxe učiteľov v základných a stredných školách.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Hodnotenie v bádateľsky orientovanom vyučovaní – praktické tipy a skúsenosti od učiteľov

Česká príručka (Tereza, Program Globe) prináša praktické tipy a skúsenosti od učiteľov na to, prečo a ako hodnotiť bádateľské vyučovanie. Nájdete v nej všeobecné princípy, konkrétne postupy aj overené príklady z praxe skúsených pedagógov.
Mapy učebného pokroku – vizuálna pomôcka na reflexiu a efektívne formatívne hodnotenie

Zisťovať priebežný učebný pokrok žiakov a študentov namiesto záverečných výsledkov je pre úspešné učenie kľúčové. A ako vynikajúca pomôcka priebežného hodnotenia sa osvedčili tzv. Mapy učebného pokroku – ich podstatou je totiž zobrazovať pokrok dieťaťa. Spoznajte ich bližšie a vytvorte si vlastné.