Vyučovanie spoločenstiev organizmov s podporou edukačných technológií

Metodická príručka ponúka metodiky na výučbu VO Človek a príroda v 2. cykle s využitím edukačných technológií. Metodiky sú zasadené do kontextu spoločenstiev organizmov.
Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.
Google Arts & Culture – digitálna zbierka umenia, kultúry a zaujímavých miest vo svete s bohatými možnosťami pre vzdelávanie

Pozrime sa na to, ako je možné využiť portál Google pre umenie, kultúru a historické zbierky vo vzdelávaní. Google Arts & Culture prináša zdigitalizované umelecké diela, zbierky, kultúrne pamätihodnosti, ale aj zaujímavé miesta.
Učím s AI – portál o využití umelej inteligencie vo výučbe (Scio)

Portál Učím s AI od českej organizácie Scio ponúka množstvo praktických tipov a návodov, ako používať umelú inteligenciu vo vyučovaní a v príprave na vyučovanie.
Vieme – portál na online precvičovanie učiva viacerých vyučovacích predmetov

Portál obsahuje rôzne typy úloh a cvičení, ktoré slúžia na efektívne a motivujúce upevňovanie a získavanie vedomostí predmetov slovenčina, angličtina, nemčina, matematika, informatika, geografia, biológia, chémia a fyzika.
Geopriestorové technológie v bádateľsky orientovanom vyučovaní geografie

Publikácia rozpracováva problematiku bádateľsky orientovaného vyučovania geografie s podporou geopriestorových technológií. Predstavuje poznatky o bádateľsky orientovanom vyučovaní s osobitým zreteľom na geografiu. Súčasťou sú aj modely vyučovacích hodín z geografie s využitím rôznych geopriestorových technológií.
Digitálne občianstvo prostredníctvom jazykového vzdelávania

Zdroje Európskeho centra pre moderné jazyky (ECML) poskytnú odborníkom z oblasti jazykového vzdelávania praktické nástroje a konkrétne spôsoby, ako viesť žiakov k rozvíjaniu ich digitálneho občianstva pri zapájaní sa do autentických jazykových situácií a procesov kritickej reflexie.
Integrácia technológie 3D tlače do výučby na základných a stredných školách

Metodika Masarykovej univerzity reaguje na aktuálnu dostupnosť technológií kvalitnej 3D tlače a dopyt po metodickej podpore využitia 3D tlače vo výučbe. Poskytuje námety na výrobu učebných pomôcok (modelov) pre rôzne predmety na ZŠ a SŠ.
Programovanie a kódovanie v primárnom vzdelávaní (NOPS)

Práca najlepšej pedagogickej a odbornej skúsenosti edukačnej praxe Evy Raffajovej je zameraná na inováciu profesijných zručností v oblasti digitálnej gramotnosti, programovania a kódovania na informatike a v prírodovedných predmetov
v primárnom vzdelávaní.
GalaxyCodr – interaktívna hra na výučbu programovania pre najmenších školákov

Interaktívna vzdelávacia hra pre deti od 6 do 10 rokov učí algoritmické myslenie a základné princípy blokového programovania.
Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
IT akadémia – metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre rôzne predmety ZŠ a SŠ

Metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre matematiku, informatiku, biológiu, fyziku, chémiu a geografiu na ZŠ a SŠ.