Mobilná hra Heritage Quest AR pochádza z autorskej dielne Impact Games a bola vytvorená s finančnou podporou Európskej únie v rámci projektu Exploring the Past in Peace, ktorý je realizovaný v rámci programu Erasmus+.
Hra predstavuje pútavú formu spoznávania učebných a ilustračných materiálov ako aj digitálnu podobu skutočných artefaktov, pričom bola priamo dizajnovaná aj pre využitie vo vyučovaní dejepisu
Pri tvorbe hry Impact Games spolupracovali s Ústavom etnológie a sociálnej antropológie SAV, Slovenskou delegáciou pri UNESCO v Paríži, Slovenskou komisiou UNESCO, Archeologickým múzeum SNM, Margarétou Musilovou z Mestského ústavu pre ochranu pamiatok v Bratislave a Múzeom mesta Bratislava.
Časť hry venovaná lokalite Dunajský Limes ponúka možnosti naplnenia vzdelávacích štandardov vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť a to najmä pre 3. cyklus, v ktorom hra napomáha dosahovať viaceré výkonové štandardy 3. cieľu: Porozumieť významu a princípom spoločenských a historických javov a procesov (ŠVP 2023 ZV).
Z obsahového štandardu pokrýva hra tematický celok Staroveký Rím: Limes Romanus, Gerulata, Tematická sonda – každodenný život v starovekom Ríme.
Zároveň je hra v súlade so vzdelávacími štandardmi dejepisu pre základné vzdelávanie podľa iŠVP 2015 a so vzdelávacími štandardmi pre gymnáziá so štvorročným a päťročným vzdelávacím programom.
Viac sa o hre dočítate v metodickej príručke, ktorá je voľne dostupná po registrácii/prihlásení sa na stránke gamifactory.sk. Príručka obsahuje základný opis hry, vysvetlenie jej ovládania, možnosti využitia vo vyučovaní s detailným opisom viacerých aktivít, námety na diskusiu a pracovné listy.
Možnosti využitia hry opísané v metodickej príručke:
Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?
Pošlite nám tip
Získajte pravidelné novinky a inšpirácie priamo do vašej e-mailovej schránky.