PRIMAS – materiály na podporu bádateľsky orientovaného vyučovania v prírodných vedách a matematike

Hlavným cieľom medzinárodného projektu bolo podporiť začlenenie bádateľsky orientovaného vyučovania (IBL) do vyučovania matematiky a prírodovedných predmetov. Výstupom projektu sú viaceré moduly a pracovné listy, dostupné aj v slovenčine.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Google Arts & Culture – digitálna zbierka umenia, kultúry a zaujímavých miest vo svete s bohatými možnosťami pre vzdelávanie

Pozrime sa na to, ako je možné využiť portál Google pre umenie, kultúru a historické zbierky vo vzdelávaní. Google Arts & Culture prináša zdigitalizované umelecké diela, zbierky, kultúrne pamätihodnosti, ale aj zaujímavé miesta.
Aktuálne problémy Európy – online učebnica geografie

Geografické vzdelávanie prešlo v novom ŠVP pre základné vzdelávanie výraznými zmenami, ktoré sa odzrkadlia nielen v obsahu, ale aj v spôsobe, akým sa má k nemu po novom pristupovať. Zmeny […]
Ako viesť svoju triedu k férovosti – metodika hodnotového vzdelávania pre triednické hodiny

Metodika poskytuje triednym učiteľom námety pre triednické hodiny zamerané na hodnotové vzdelávanie. Aktivity podporujú etické, čestné a férové správanie (napr. férová tvorba triednych pravidiel) a ich cieľom je eliminovať korupčné a podvodné správanie.
Zážitkové aktivity na spoznávanie okolia, rozvíjanie citlivosti a vzťahu k priestoru

Ako rozvinúť vzťah detí a mladých ľudí k ich obci alebo mestu? Napríklad aj netradičnými aktivitami priamo v uliciach, ktoré ich motivujú pozrieť sa na priestor iným pohľadom. Takéto aktivity prinášajú karty Medzi Pilíři.
Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru (Rada Európy) je založený na princípoch, ktoré sú spoločné pre demokratické spoločnosti. Uvádza nástroje kritického porozumenia, prostredníctvom ktorých by učiaci sa na všetkých úrovniach vzdelávania mali nadobudnúť pocit spolupatričnosti a pozitívne prispieť k rozvoju demokratických spoločností, v ktorých žijeme.
Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021 pre najmenších

Publikácia Štatistického úradu SR sprístupňuje základné výsledky sčítania obyvateľov, domov a bytov hravou a veku primeranou formou pre žiakov 2. cyklu, v ktorom je téma súčasťou vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.
Vzdelávacie materiály UNICEF pre výchovu k charakteru, etickú výchovu a VO Človek a spoločnosť

UNICEF ponúka v rámci programu Škola priateľská deťom viacero metodických publikácií a vzdelávacích materiálov pre všetky cykly základného vzdelávania, materské aj stredné školy.
Geopriestorové technológie v bádateľsky orientovanom vyučovaní geografie

Publikácia rozpracováva problematiku bádateľsky orientovaného vyučovania geografie s podporou geopriestorových technológií. Predstavuje poznatky o bádateľsky orientovanom vyučovaní s osobitým zreteľom na geografiu. Súčasťou sú aj modely vyučovacích hodín z geografie s využitím rôznych geopriestorových technológií.
Európske jazykové portfólio

Európske jazykové portfólio vytvorila Rada Európy. Slúži na rozvoj viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií učiaceho sa, ktorý môže do neho zaznamenávať podrobnosti o svojich komunikačných jazykových kompetenciách a sledovať ich rozvoj.