Pátrame po minulosti Rómov: Dejepisná čítanka pre 7. – 9. ročník základnej školy

Čítanka prostredníctvom množstva dobových prameňov (textov) približuje históriu Rómov od prvých zmienkach o nich, až po ich život v Uhorsku a v 20. storočí. Publikácia napomáha venovať sa Rómom a ich kultúre nielen na hodinách dejepisu. Je určená žiakom aj učiteľom.
Príručka jazykových výziev tajného agenta a tajnej agentky

Príručka obsahuje 50+1 jazykových výziev pre žiakov. Výzvy sa týkajú každodenných komunikačných situácií. Cieľom výziev je zvýšiť motiváciu a sebavedomie žiakov komunikovať v cudzom jazyku.
Európske jazykové portfólio

Európske jazykové portfólio vytvorila Rada Európy. Slúži na rozvoj viacjazyčnosti a interkultúrnych kompetencií učiaceho sa, ktorý môže do neho zaznamenávať podrobnosti o svojich komunikačných jazykových kompetenciách a sledovať ich rozvoj.
Mediácia vo vyučovaní, učení a hodnotení jazykov

Portál ECML obsahuje zdroje s návrhmi inovatívnych a pútavých spôsobov, ako môže byť jazyková mediácia zahrnutá do každodennej praxe učiteľov v základných a stredných školách.
Digitálne občianstvo prostredníctvom jazykového vzdelávania

Zdroje Európskeho centra pre moderné jazyky (ECML) poskytnú odborníkom z oblasti jazykového vzdelávania praktické nástroje a konkrétne spôsoby, ako viesť žiakov k rozvíjaniu ich digitálneho občianstva pri zapájaní sa do autentických jazykových situácií a procesov kritickej reflexie.
Európsky deň jazykov – online platforma podporujúca jazykovú rozmanitosť, viacjazyčnosť a interkultúrne povedomie

Online platforma Európskeho centra pre moderné jazyky ponúka širokú škálu materiálov a aktivít určených pre školy, učiteľov, žiakov i širokú verejnosť. Poskytuje informácie o cieľoch a podujatiach spojených s Európskym dňom jazykov.
Čitateľská gramotnosť a projektové vyučovanie – komplexný portál so všetkými podstatnými informáciami

Webový portál Čtenářská gramotnost a projektové vyučování (česky) je určený učiteľom základných škôl. Na jednom mieste sústredí všetky podstatné informácie vzťahujúce sa k rozvoju čitateľskej gramotnosti.