Alica v krajine za obrazovkou: Ako chrániť deti pred nástrahami v online priestore. Príručka pre rodičov a pedagógov

Praktická príručka UNICEF Slovensko pre rodičov a pedagógov pomáha porozumieť rizikám, ktorým deti čelia v digitálnom svete – od kyberšikany až po sexuálne zneužívanie. Ponúka jasné vysvetlenia, konkrétne odporúčania pre rodičov a učiteľov, návody na rozhovory s deťmi aj postupy pri rozpoznávaní a riešení incidentov. Vhodná ako prevencia aj ako opora v kritických situáciách.
Local History – regionálne dejiny inovatívne, bádateľsky a digitálne

Metodická príručka pre učiteľov ZŠ a SŠ podporuje modernizáciu výučby dejepisu s dôrazom na bádateľsky orientované vyučovanie a prácu s historickými prameňmi z regionálnych dejín. Jej súčasťou je návrh interaktívnych aktivít v digitálnom prostredí so zameraním na obdobie rokov 1938–1945 v regióne Košíc. Opísané princípy sú však využiteľné kdekoľvek na Slovensku.
Príručka o zručnostiach digitálneho občianstva

Cieľom príručky (projekt DigiCity) je vybaviť mladých ľudí základnými zručnosťami digitálneho občianstva, ktoré im umožnia zodpovedne, eticky a efektívne sa zapájať do digitálneho sveta. Venuje sa kľúčovým témam, ako je súkromie online, zodpovedné používanie sociálnych médií, dezinformácie a ako ich rozpoznať, a čo sú to digitálne stopy.
Čo robiť, keď… – metodická podpora pre riešenie problémových situácií v škole

Praktická príručka pre riaditeľov škôl, školských psychológov, učiteľov etickej výchovy, triednych učiteľov a vychovávateľov, ktorá pomáha objasňovať a zdôvodňovať problémové správanie, a zároveň ponúka námety a konkrétne aktivity a možnosti práce so žiakmi 2. stupňa ZŠ a žiakmi SŠ pri ich prevencii v rámci školských i mimoškolských aktivít.
Rozvoj kritického myslenia vo vyučovaní – metodické materiály pre učiteľov

Cieľom metodických listov je v postupných krokoch rozvíjať u žiakov schopnosť tvorby, prezentácie a rozlišovania argumentov ako základného predpokladu kritického myslenia a formulovania vlastného názoru. Aktivity tiež majú prehĺbiť citlivosť pre rozlišovanie zdrojov informácií, prácu so zdrojmi a rozhodovanie na základe overených faktov.
Využívanie umeleckých diel vo výučbe dejepisu

Metodické materiály SNG vychádzajú z témy umenia a kultúry 50. rokov 20. storočia s presahom do politických a spoločenských tém. Sú primárne určené učiteľom dejepisu s medzipredmetovými prepojeniami s oblasťou umenia a kultúry a občianskej náuky. Obsahujú námety, pracovné listy pre žiakov a metodické listy pre učiteľov.
Naša planéta, naša budúcnosť – online vzdelávanie o klimatickej zmene

Online interaktívny nástroj vytvorený Európskou komisiou má pomôcť 11- až 16-ročným žiakom dozvedieť sa viac o klimatickej zmene – jej príčinách, dôsledkoch a možných riešeniach.
Európska platforma školského vzdelávania

Oficiálna online platforma Európskej komisie poskytuje prístup k vzdelávacím zdrojom a príležitosti na sieťovanie a podporu pre učiteľov, školy a vzdelávacie inštitúcie v celej Európe.
Skautské hry

Prvky neformálneho vzdelávania, medzi ktoré patrí aj skauting, je možné využiť aj v škole. Aktivity a hry rozvíjajú množstvo spôsobilostí – napomáhajú rozvíjať tímového ducha, spoluprácu, ale aj duševné a fyzické zdravie, kritické myslenie a kreativitu.
Učenie (sa) so živým dedičstvom – súbor nástrojov pre učiteľov

Ak ste učiteľ, ktorého zaujíma téma živého dedičstva, táto príručka je presne pre vás! Pomôže vám lepšie pochopiť, čo je nehmotné kultúrne dedičstvo, a ako ho zapojiť do svojich hodín tak, aby to bavilo vás aj žiakov. Inšpirujte sa, vzdelávajte a obohaťte svoje hodiny o hodnoty a tradície, ktoré tvoria živú súčasť našej kultúry.
Techmania Digital – vzdelávacia platforma vedeckého centra na rozvoj prírodovednej gramotnosti

Vzdelávací portál vedeckého centra Techmania Science Center v Plzni ponúka digitálne učebné materiály pre prírodovedné predmety, matematiku a človek a svet práce. Viac ako sto videí vysvetľuje vedecké princípy a javy. K jednotlivým témam sú dostupné aj metodiky pre učiteľa a pracovné listy pre žiakov.
Stratégie tvorivého a kritického myslenia v príprave učiteľov prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky

Odborná publikácia (UKF, 2017) predstavuje súčasné trendy v didaktikách predmetov biológia, chémia, fyzika, geografia, matematika a informatika. Okrem teórie prináša aj konkrétne ukážky implementácie metód a foriem vyučovania, ktoré podporujú kreativitu a kritické myslenie žiakov.