S rozprávkou okolo sveta

Publikácia UNICEF (2022) predstavuje zbierku desiatich krátkych rozprávok z rôznych kútov sveta, ktoré deťom umožňujú spoznávať kultúry, tradície a hodnoty prostredníctvom príbehov. Materiál je vhodný pre 1. cyklus základného vzdelávania v predmetoch slovenský jazyk a literatúra a človek a spoločnosť.
Globálne vzdelávanie v predmete geografia

Metodická príručka pre učiteľov 2. stupňa základných škôl a stredných škôl ponúka scenáre vyučovacích hodín zamerané na témy globálneho vzdelávania v geografii. Aktivity využívajú model výučby EUR, podporujú aktívne učenie sa žiakov, rozvíjajú ich kritické myslenie a formujú postoje.
Dotknite sa kultúry – vzdelávacie materiály na rozvíjanie vzťahu mladých ľudí k umeniu a kultúre

Výstupom medzinárodného projektu je balíček vzdelávacích materiálov, ktoré využívajú tvorivé, interaktívne a žiakom blízke formy a metódy. Prepájajú umenie a kultúru so súčasným svetom mladých a cez zážitkové aktivity vedú k hlbšiemu porozumeniu umeleckého vyjadrenia, rozvíjajú estetické cítenie a kultúrnu gramotnosť. Ponúkané metódy a formy sú využiteľné vo vyučovaní rôznych predmetov.
OctoStudio – zábavné kódovanie na mobilných zariadeniach

OctoStudio je bezplatná aplikácia na kódovanie, určená pre deti a vytvorená rovnakým tímom, ktorý stojí za populárnou platformou Scratch. Funguje na mobilných zariadeniach a využíva blokové programovanie na tvorbu jednoduchých animácií, hier a interaktívnych projektov.
Local History – regionálne dejiny inovatívne, bádateľsky a digitálne

Metodická príručka pre učiteľov ZŠ a SŠ podporuje modernizáciu výučby dejepisu s dôrazom na bádateľsky orientované vyučovanie a prácu s historickými prameňmi z regionálnych dejín. Jej súčasťou je návrh interaktívnych aktivít v digitálnom prostredí so zameraním na obdobie rokov 1938–1945 v regióne Košíc. Opísané princípy sú však využiteľné kdekoľvek na Slovensku.
Rozvoj kritického myslenia vo vyučovaní – metodické materiály pre učiteľov

Cieľom metodických listov je v postupných krokoch rozvíjať u žiakov schopnosť tvorby, prezentácie a rozlišovania argumentov ako základného predpokladu kritického myslenia a formulovania vlastného názoru. Aktivity tiež majú prehĺbiť citlivosť pre rozlišovanie zdrojov informácií, prácu so zdrojmi a rozhodovanie na základe overených faktov.
Využívanie umeleckých diel vo výučbe dejepisu

Metodické materiály SNG vychádzajú z témy umenia a kultúry 50. rokov 20. storočia s presahom do politických a spoločenských tém. Sú primárne určené učiteľom dejepisu s medzipredmetovými prepojeniami s oblasťou umenia a kultúry a občianskej náuky. Obsahujú námety, pracovné listy pre žiakov a metodické listy pre učiteľov.
Príručka a e-learningové kurzy k mediálnej gramotnosti

Príručka od Slovenskej debatnej asociácie ponúka námety na praktické cvičenia, ktorých cieľom je vybudovať u žiakov zdravé návyky v práci s informáciami, zdrojmi a komunikácii na internete. Príručku dopĺňajú rozsiahle a tematicky pestré e-kurzy.
Ako sa vyznať v informačnom prostredí: metodicko-vzdelávacia príručka pre učiteľov

Príručka od organizácie Človek v ohrození je určená učiteľkám a učiteľom zaujímajúcim sa o kritické myslenie a rozvoj mediálnej gramotnosti u detí a mladých ľudí.
Príručka prežitia na divokom webe

Pracovný zošit (Zmudri) určený pre žiakov je plný tipov, praktických úloh a kvízov na tému mediálnej gramotnosti, kritického myslenia a bezpečnosti na internete. Obsahuje aj návrh aktivít, ktorými môžu učitelia jednoducho a ľahko doplniť svoje vyučovacie hodiny.
Týždne mediálneho vzdelávania na školách

Podujatie Týždne mediálneho vzdelávania na školách organizované platformou Mediálna gramotnosť+ ponúka okrem možnosti aktívneho zapojenia sa aj online balíček slovenských a českých materiálov, ktoré možno využiť priamo na hodinách alebo v rámci triednych projektov.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.