Publikácia metodického modelu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry konkretizuje koncepciu a špecifiká vyučovania predmetu v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM).
Zároveň rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky, vyučovacie metódy a organizačné formy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2. Prílohami publikácie metodického modelu sú vzorové ročné plány, vybrané overené metodické listy a pracovné listy.
Pri procese plánovania sú vhodnou pomôckou aj návrhy tematických výchovno-vzdelávacích plánov pre daný ročník (Príloha 1 a 2, str. 25 – 53).
Metodické listy sú zamerané na rozvíjanie komunikačných zručností žiakov, konkretizujú vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra v základných školách s VJM. Obsahujú množstvo námetov na konkrétne aktivity k vybraným komunikačným témam. Z uvedených aktivít vyučujúci vyberá podľa jazykového prostredia školy, zloženia triedy/skupiny a podľa jazykových schopností žiakov. Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť na vyučovacej hodine priamo alebo v modifikovanej podobe.
Prílohy 1 a 2 (str. 21 – 42) v publikácii Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským sa odporúča využívať aj vo vyšších ročníkoch ZŠ.
Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?
Pošlite nám tip
Získajte pravidelné novinky a inšpirácie priamo do vašej e-mailovej schránky.