Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 7. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Titulná strana publikácie Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 7. ročníku ZŠ

Publikácia metodického modelu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry konkretizuje koncepciu a špecifiká vyučovania predmetu v školách s vyučovacím jazykom maďarským (VJM).

Zároveň rozpracováva stratégie, ciele, obsah, zásady, vyučovacie techniky, vyučovacie metódy a organizačné formy na vyučovanie slovenského jazyka ako L2. Prílohami publikácie metodického modelu sú vzorové ročné plány, vybrané overené metodické listy a pracovné listy.

Pri procese plánovania sú vhodnou pomôckou aj návrhy tematických výchovno-vzdelávacích plánov pre daný ročník (Príloha 1 a 2, str. 25 – 53). 

Metodické listy sú zamerané na rozvíjanie komunikačných zručností žiakov, konkretizujú vybrané požiadavky z výkonového a obsahového štandardu ŠVP pre vyučovací predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra v základných školách s VJM. Obsahujú množstvo námetov na konkrétne aktivity k vybraným komunikačným témam. Z uvedených aktivít vyučujúci vyberá podľa jazykového prostredia školy, zloženia triedy/skupiny a podľa jazykových schopností žiakov. Pracovné listy sú prakticky orientované, učiteľ ich môže využiť na vyučovacej hodine priamo alebo v modifikovanej podobe.

Prílohy 1 a 2 (str. 21 – 42) v publikácii Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským sa odporúča využívať aj vo vyšších ročníkoch ZŠ.

Mohlo by vás zaujímať

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?