RUSKÝ JAZYK
A LITERATÚRA

Ilustračný obrázok

CHARAKTERISTIKA VYUČOVACIEHO PREDMETU

Vzdelávacie štandardy (výkonové a obsahové) sú členené podľa piatich základných obsahových komponentov jazyka a literatúry (komunikačná interakcia, hovorená produkcia, písaná produkcia, vecná recepcia, zážitková recepcia). 

V rámci všetkých komponentov sa kladie dôraz na prácu s textom, pomocou ktorej sa rozvíjajú čitateľské, pisateľské a komunikačné schopnosti žiakov. Súčasťou všetkých komponentov sú tematické okruhy, ktoré tvoria obsahový základ na tvorbu ústnych a písaných textov. 

Vyučovací predmet ruský jazyk a literatúra zohráva dôležitú úlohu pri príprave žiaka na komunikáciu a vzdelávanie. Je orientovaný predovšetkým na budovanie jazykovej, rečovej a komunikatívnej kompetencie žiakov, na schopnosť primerane reagovať na jazykové situácie. Vyučovanie jazyka a literatúry odráža dorozumievaciu, poznávaciu, estetickú a reprezentatívnu funkciu, ktoré jazyk v spoločnosti a v živote jednotlivca plní. 

Schéma komponentov vyučovania prvého jazyka
Schéma komponentov vyučovania prvého jazyka

RÁMCOVÝ UČEBNÝ PLÁN

Tabuľka sa čoskoro doplní.

VZDELÁVACIE ŠTANDARDY

Konsolidované znenie vzdelávacích štandardov pre vzdelávaciu oblasť podľa Dodatku č.1 *

* Konsolidované znenie je doplnené o minimálne učebné výstupy zo vzdelávacích štandardov (MUV).

Ilustračný obrázok - žiačka vyťahuje knihu z police v školskej knižnici

PODPORNÉ MATERIÁLY

SPRIEVODCA ZMENAMI
VO VYUČOVANÍ RUSKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY

Sprievodca pomenúva zmeny vo vyučovaní ruského jazyka a literatúry a zároveň vysvetľuje ako pracovať so vzdelávacími štandardmi ruského jazyka a literatúry pri tvorbe učebných osnov.

PRÍSPEVKY K RUSKÉMU JAZYKU A LITERATÚRE

Ďakujeme, že nám pomáhate vylepšovať našu stránku