Etické usmernenia pre pedagógov týkajúce sa používania umelej inteligencie a údajov pri výučbe a vzdelávaní

Usmernenia EÚ identifikujú konkrétne a všeobecné príklady použitia umelej inteligencie – zdôrazňujú etické hľadiská a požiadavky v súvislosti s jej používaním a vymedzujú vznikajúce kompetencie a kľúčové pojmy alebo techniky v oblasti vzdelávania.
Metodiky vedenia triednických hodín

Pozrite si zoznam metodík, ktoré obsahujú nielen podrobnejší vstup do témy triednických hodín, ale aj množstvo aktivít a hier na rôzne témy a účely.
Skúmavé čítanie – metodická príručka o tom, ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť v odborných predmetoch

Metodická príručka „Zkoumavé čtení – přece nečtou jenom češtináři“ od českej organizácie Nová škola, o. p. s. prináša návody, námety a inšpirácie na rozvoj čitateľskej gramotnosti v odborných predmetoch. Jednotlivé aktivity sú podrobne opísané a je možné ich prakticky okamžite implementovať do výučby.
Krajina čitateľov – inšpirácie na rozvoj vzťahu ku knihám a prehlbovanie radosti z čítania

Ako u detí prebudiť a rozvíjať vzťah k čítaniu a knihám? Čo hovoria o čítaní u detí najnovšie výskumy? Prečo sú dôležité triedne knižnice, ako ich založiť a pracovať s nimi? Krajina čitateľov prináša odpovede na tieto aj ďalšie otázky.
Výchova k tolerancii hrou

Publikácia dáva vo výchove k tolerancii dôraz na aspekty medzikultúrnej výchovy – uvedomovanie si a odstraňovanie predsudkov a stereotypného myslenia, rasizmu, diskriminácie, posilňovanie sociálnej spravodlivosti a náboženskej tolerancie. Obsahuje metodické námety hier, ktoré je možné využiť priamo pri výučbe.
Výučbové videá a vzdelávacie materiály programu „Pomáháme školám k úspěchu“ na rozvoj čitateľskej gramotnosti

Cenným zdrojom inšpirácií, praktických postupov, metód a foriem k rozvoju čitateľskej gramotnosti je český vzdelávací program Pomáháme školám k úspěchu. Poskytuje výučbové videá so záznamami vyučovacích hodín, na ktorých sa aplikujú rôzne metódy a formy práce efektívne pri rozvoji čitateľských spôsobilostí žiakov už od 1. ročníka.
Ako rozpoznať dezinformácie a ako proti nim bojovať – vzdelávacie materiály Európskej komisie

Aktualizovaný súbor pomôcok Európskej komisie pomáha učiteľom venovať sa so žiakmi téme dezinformácií. Aktivity zároveň rozvíjajú kritické myslenie a spôsobilosti orientovania sa v online priestore.
Kyberšikanovanie.sk – metodická príručka a súbor aktivít na prevenciu

Metodická príručka projektu Kyberšikanovanie.sk obsahuje základné informácie k téme kyberšikany a dvadsaťpäť aktivít na jej prevenciu.
Myšlienkové mapy ako efektívny nástroj prezenčného a dištančného vzdelávania

Práca najlepšej odbornej a pedagogickej skúsenosti Jána Beláka sa zaoberá využitím metódy myšlienkových máp ako
efektívneho nástroja prezenčného, ale aj dištančného vzdelávania. Predstavuje aj konkrétne digitálne nástroje na ich tvorbu.
Bádateľské aktivity v prírodovednom vzdelávaní

Metodické príručky ŠPÚ a UPJŠ (2016) sprevádzajú bádateľským vyučovaním v prírodovednom vzdelávaní od teórie k praxi. Časť A je venovaná teoretickým východiskám a spôsobom hodnotenia. Časť B pozostáva z príručiek s návrhom aktivít pre biológiu, chémiu a fyziku.
Asociácia výtvarných pedagógov (CZ)

Webstránka českej Asociácie výtvarných pedagógov ponúka aktuálne informácie o seminároch, výstavách a podujatiach zameraných na výtvarnú výchovu. Zároveň ponúka metodickú podporu, odborné články a možnosť zapojiť sa do diskusií s kolegami z odboru.
Česká sekcia medzinárodnej spoločnosti pre výchovu umením (INSEA)

Odborný metodický portál zameraný na výtvarnú výchovu a širšie chápanú výchovu umením. Učiteľom poskytuje prehľad o aktuálnom dianí v odbore, metodické materiály, odborné články a inšpirácie pre pedagogickú prax.